Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 oktober 2006

Av Sigge Svamphund - 18 oktober 2006 18:54

.....världens lön har jag lärt mej idag.Matte tänkte visst kratta en massa löv.Löv är skojiga saker.När hon krattat ihop en lämplig hög så tog jagsats och rusade rakt igenom den och spred ut allaigen.Jag trodde att hon gjorde det för att roa mej och tänkte bara hjälpa till.Fick skäll istället.Men jag gillar att rusa runt bland en massa löv. Det prasslar så skoj.Har lärt mej att jag tydligen inte ska vara hjälpsam när det gäller lövkrattning.Var bara en stund i skogen idag.Självklart så letade jag upp svampar åt matte.Hon säjer varenda dag att hon inte ska plocka mera men så gör hon det i alla fall.Plockade ett par kantareller åt henne som hon inte såg.Det är så enkelt.Leta reda på svampen, krafsa med tassarna så den kommer fram ordentligt, slut käftarna runt svampen och dra upp den ur marken. Sen är det bara att bära den till matte.Läste en kommentar här från ett par hundar som tror att de är för gamla för att lära sej.Tror jag inte alls.Jag trodde ju att alla hundar kunde det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards