Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 oktober 2006

Av Sigge Svamphund - 17 oktober 2006 16:51

Nu har jag tillbringat två dagar i skogen.Igår var jag och matte i en av de stora skogarna.Hittade massor med svamp.Jag vet att det finns sjöar där men vi gick aldrig till dom.Mitt vattenplaskbehov tillfredställde jag i en bäck istället.Skönt var det att komma ut och inte en jägare i hela skogen.Idag har jag varit i min favoritskog.Jag har en alldeles egen bäck där.Det är mycket pyssel med den så jag brukar stå i vattnet och gräva med jag skäller lagom hjälplöst.Var väldigt mycket i bäcken idag.Hittar så bra i den skogen så jag brukar springa till bäcken även om matte är nån annanstans.Idag var en kompis till matte med.Letade reda på en massa svampar åt dom.Så hade jag sån tur att de bestämde sej för att fika vid sjön.Alltså skulle jag bada.Fram med lämplig pinne och sen är det bara att kasta sej ut i vattnet och hoppas att pinnen blir kastad.Men de där människorna pratade om hur kallt vattnet är.Jag fick i alla fall simma ett par gånger.När vi fikade (ja, jag får egna mackor) så påstod de att jag frös för jag darrade.Nädå, jag frös inte!!!Försökte bara skaka av mej vattnet lite diskret utan att blöta ner dom.Efter en viss övertalning så fick jag bada ett par gånger till.Men jag hörde nog hur de pratade om att det nog var årets sista bad för mej.Nja, det ska vi nog bli flera om.Jag hittade en pipande boll i skogen också. En liten knallröd jätteskojig så den har jag med mej hem.Mattes kompis tog kort på mej så det kommer nog nya bilderpå mattes hemsida av mej framöver.Känns som om de här två dagarna har varit väldigt bra eftersom jag fått vara mycket i skogen.Nu är jag ganska trött.Det är jobbigt att leta svamp.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards