Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 7 januari 2016 17:58

Blev ännu värre idag.

 

Temperaturen när jag skulle göra morgontoalett.

Den var snabbt avklarad.

Mina katter brukar vilja gå ut på balkongen en stund på morgonen, de vände i dörren.

Väntade länge på att det skulle bli bättre.

Blev inte bättre det fastnade på 15 äcklioga minusgrader.

 

Det gäller att hålla sej i rörelse.

Struntade i att gå till skogen för att besöka gran, använde en tall i kanten av Heden istället.

 

De stackars träden fryser.

Har blivit alldeles vita av rimfrosten.

 

Skulle räcka med att runda Heden enligt matte.

Faktiskt så höll jag med henne, inget skönt att vara ute idag.

 

Stackars tallarna är alldeles djupfrysta.

Brydde mej inte så mycket om dom eftersom jag planerade.

 

Behövde inte ens planera en rymning.

Här är jag i full färd med att inspektera Siris tomt.

Matte skulle till tråkapoteket och ville inte att jag skulle stå utanför och frysa.

Utmärkt bör alltid vara griskallt är hon ska dit.

Jag var inne hos Siri och käkade ett par utsökta korvar.

 

Är det där möjligen mackor till oss?

Vi är hungriga och fikasugna.

 

Ja vi behöver macka, det är en hundlig rättighet med mackor.

Fick macka.

Sen skulle jag hem igen.

 

Alltså Malmköping fryser.

Allt ser verkligen djupfryst ut.

 

Jodå Rosa elefantaffären är öppen.

Var minst tre veckor sen jag käkade åt så jag var så godissugen.

Fick godis, behövas faktiskt väldigt mycket sånt nu eftersom det går åt mycket energi för att hålla värmen.

Träffade Chihuahua Dee Dee och bjöd henne på mitt godis.

Gick hem och hade tråkigare än tråkigast.

 

Eftermiddagsrunda.

Började väldigt bra för Människovalps Astrid var ute och åkte pulka.

Blev en massa trevligt bus med henne, bra sätt att hålla värmen på.

Träffade Pinnaffären också.

I morgon kommer det att bli en väldigt bra dag påstår matte, undrar hur hon kan veta det?

Kanske har blivit vår eller så under natten.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards