Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 23 januari 2016 18:40

Den där äckelkylan har äntligen rest nån annanstans, verkligen på tiden.

Först sa matte att jag skulle få åka till nån av mina bra skogar idag.

Men så kom hon på att det är lördag idag och att det var risk för en massa jägare i de

tillgängliga skogarna.

Alltså får jag vänta nån dag.

 

Jag ser nåt väldigt intressant där borta.

Om jag inte varit fånge i onödiga kopplet hade jag rusat dit och hjälpt till.

 

Vatten!!!!!

Vatten är en akut bristvara i mitt hundliv, men jag skulle inte alls lägga mej i brandkårens tillverkning

av skridskobana till människovalparna.

 

Inte hade spabäcken vid spårvägen tinta upp heller.

Jag behöver sköta min päls!!!!!!!

 

Men titta vem som hittade mej!

Smilla har jag inte träffat på ett tag.

Kan meddela att torkad blodpudding är ett mycket bra knep om man ska ragga tikar.

 

Vi hade mycket trevligt en stund.

Många dofter och en del skoj röj blev det.

 

Va?

Ska inte jag följa med Smilla?

Korkade människor vi som hade så trevligt.

 

Världen är alldeles svart vit just nu.

Långt inne i skogen har jag alla arbetsplatser med Bombmurklor.

Fast matte säjer att nu kommer det en massa trevliga plusgrader så de blir nog snart synliga igen.

Hoppas jag verkligen eftersom jag behöver jobba.

 

Kom fram till att jag skulle kolla Dunkvägen.

Tyvärr hade inte alla mina spa tinat fram ännu.

 

Här inne finns viktiga saker så dit ska jag.

Bra att kunna välja väg själv.

 

Min dunk!

Men som jag fick slita med den.

Fulvinterangreppet och äckelkylan hade ställt till det så den var fastfrusen.

 

Men urstakre svamphunden löser saker på egen tass utan hjälp.

Fick självklart loss den och röjde runt med den ganska länge.

 

Hallå Räv är du hemma?

 

Räv var lika oartig som vanligt så jag lämnade en hälsning istället.

 

Matte påstår att nu har de där Vithajarna börjat visa sej på land också.

Ligger och smyger under snön i väntan på att hon ska passera så det kan sluka henne.

 

Skulle gå över ängen.

Där var det ganska djup snö.

Matte råkar ha en plan, en mycket trevlig sådan tror jag, och pratade om att plusgrader ett par dagar

så ska hennes plan fungera sen.

 

Här har det hänt nåt.

Var tvungen att undersöka ordentligt.

 

En stackars fågen hade slutat som mat till Räv.

Men så klart Räv har ju inte nån människa som köper mat och serverar.

Gick vidare utan att hitta nåt spännande.

 

Funderade på om jag skulle ta en ispromenad men det skulle jag inte alls enligt matte.

Nåt om att jag varit ute i flera timmar så det var dags att gå hem.

 

Fångad och jag som hade tänkt gå och fika.

Men HonSomIngetBegriper påstod att jag inte alls ska drälla runt och fika och käka lunch varje dag.

Ska jag visst, det är hundliga rättigheter.   

Nästan hemma, men jag ska besöka Prylaffären.

Hade framgång och serverades godis som jag var i akut behov av.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

Nu hoppas jag verkligen att jag blir skjutsad till bra skog i morgon.

Har massor att göra i alla.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards