Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 januari 2016

Av Sigge Svamphund - 2 januari 2016 18:05

Trodde, tänkte, hoppades att kanske att matte skulle behaga använda min bil idag.

Jo först hade hon visst tänkt det men sen var de usla ursäkten att det blåste djupfrysta huggormar.

Jaha och?

Berörde inte mej.

 

Fick välja själv vilken väg jag ville ta.

Tänkte börja med närmaste skogen och sen se var jag skulle fortsätta.

Ingen trevlig boll med idag så jag valde ut en pinne.

 

Drog runt.

Hittade inget spännande och inte träffade jag varken två eller fyrbenta kompisar heller.

Som vanligt alldeles ensam och övergiven.

 

Inte nog med att jag är alldeles ensam.

Titta på min vackra päls, helst plötsligt försökte fulvintern anfalla.

Tänkte att det nog var synnerligen tillfälligt.

 

Fast det var lika bra att gå och uppsöka gran.

Hade tur så det var barmark där.

Vet ju att om fulvintern får härja fritt så kan det bli så illa att jag inte år mina granar.

 

Jaha här har det gått nån hund som jag inte känner.

Tyvärr fanns de inte i närheten heller.

Fortsatte och försökte sysselsätta mej, alla arbetsplatser var tomma, inga fynd och ganska trist.

 

Ljuvligt ännu mer trevlig barmark.

Så här ska det alltid vara i mina skogar.

 

Fulvinteranfallet har ökat men som den optimistiska hund jag är så tänkte jag att om jag snabbar mej på

så kanske, kanske.............

 

Nä det var tydligen bara att glömma.

Jag hade hoppats att onödiga isen hade dött eller glömt att invadera hela sjön eller nåt.

Hade behövet ett eller många bad.

Som om det inte räckte så uttalade matte en massa fula ord också.

 

Korkat!

Jag blev tvungen att gå samma väg tillbaka.

Den klantiga människan hade tappat extra klorna på ena kängan och nu skulle jag leta efter dom.

Fick leta länge, tänk om hon kunde vara uppmärksam och ha märkt det snabbt.

 

Jodå, jag lyckades till slut.

Hon skla sluta med den där irriterande ovanan att drälla såna här i skogen.

Typ lära sej att sätta på dom ordentligt.

Missade delar av min runda på grund av hennes slarv.

 

Förväntade mej självklat belöning för mitt slit.

Hittade en bra pinne som jag ansåg skulle kastas.

Jodå matte begrep så jag fick roa mej med den.

 

Usch, nedfallet blir värre och värre.

Hann knappt skaka bort allt innan jag var blondin igen, vill inte vara blondin.

 

Knappt att mina stora skogar syns så mycket kommer det.

Väldigt otrevligt.

 

Nu har de tagit fram de där kononerna för det konstgjorda lappmöglet.

Kommer alldeles tillräckliogt från ovan enligt mej.

 

Nä inte fanns min boll i trädstammen idag inte.

Fast det hade hamnat godis där igen, får vara glad för det lilla.

 

Men titta äntligen nån jag känner!!!!

Var på tiden eftersom jag varit ute i flera timmar.

 

Min elev Sniff.

Hörde att han väntar på en ny säsong så han kan träna vidare på allt jag lärde honom när han gick kurs

för mej.

Gick hem och hade tråkigt.

 

Eftermiddagsrunda och världen är ännu vitare.

Tänkte att jag skulle trösta mej med en affärsrunda.

Behövde godis.

 

Äsch!!!!

Det är ingen service längre.

Alla mina affärer var stängda, spelade ingen roll hur mycket jag stirrade på dörrarna och försökte

växa fast.

Hände ingenting vid nån dörr.

Det är synd om mej!!




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards