Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 december 2014

Människovalpar och mera mat

Av Sigge Svamphund - 25 december 2014 18:06

Matte hälsar och tackar för alla hälsningar här och på FB.

I dag mår foten bättre men den där munnen är lika ond och infekterad.

Värktabletter och bakteridödande är hennes favoriter just nu.

När jag vaknade så hade någon väck Kung Bore.

10 äckliga minusgrader när jag gjorde morgontoalett.

Skulle ut en sväng innan jag skulle åka till Eskilstuna.

 

Larv!!!!!

Jag har blivit påklädd.

Mattes korkade idéer om att när det är så här kallt så behöver jag vara rädd om mina gamla leder.

Mina leder är inte gamla de är precis som jag i sin allra bästa ålder

Tur att jag inte träffade några av mina kompisar.

Drog runt i hemmaskogen.

Uppsökte ett par granar så jag skulle kunna fylla på med mera mat och ägnade mej åt mina

vanliga hundgöromål.


 


En av mina säkra tallar blommade.

Den blommar inte längre, den är rensad.

 

Struntar i alla onödiga minusgrader, jag ska jobba.

 

Jodå, gott om djupfrysta Trattkantareller.

Hittade några ihjälfrusna Ostronmusslingar och en del Vinterskivling också.

 

Sjön är i ännu sämre skick idag.

Kylan bygger på den där onödiga isen dessvärre.

Fast den tinar nog snart bort hoppas jag.

Gick hem en stund, sen åkte jag till Eskilstuna igen.

 

Tjoho!!!!!!

Titta vilka som kom ett par minuter efter mej.

Mina allra bästa människovalpar.

 

Var tvungen att gosa ordentligt med dom, var ju flera dagar sen vi träffades sist

 

Mitt i allt umgänge som började det klia alldeles väldigt i mitt huvud.

Tur att jag har min privata kliahuvudetmatta hos mattes mamma.

 

Jo mattes mamma.............

På pallen står min matskål och doftar alldeles förföriskt men jag når den inte.

Fick skålen med en massa smarrig korv och köttbullar.

 

Oliver vad äter du?

Nåt som är godare kanske?

Fick köttbullar av både honom och Adam.

 

Människorna bara åt och pratade en massa tråk.

Begriper inte att människor kan ägna så mycket tid till tråkprat.

Jag umgicks med Oliver och Adam istället.

 

Sen fick de julklappar av mattes mamma.

Jag fick inga paket idag, hade fått igår.

 

Kollade när de spelade nåt som heter Fia.

Inget som jag tänker börja med.

 

Fikadags och jag och Oliver hade en mycket intressant diskussion om att svamphundar behöver

äta kakor.

Jag har perfekta människovalpar för jag fick av både honom och Adam.

Sen började matte påstå at det var dags att åka hem.

Korkade påhitt.

 

Tydligen så skulle Oliver och Adam också åka.

Men de pratar om att de minsann vill vara hundvakt till mej.

Alltså bara de och jag utan inblandning av matte eller Marcus.

Jag tycker att det låter som en alldeles ypperlig idé, tänk vad mycket skoj vi skulle kunna hitta på

utan att nån annan lägger sej i.

Skulle faktiskt kunna tänka mej att åka och äta i morgon också, men tråkmatte påstår att hon inte tänker

åka nånstans då.

Dumheter, jag anser att det är perfekt att kunna åka och äta en massa varje dag.


 
 
Ludde

Ludde

25 december 2014 19:35

Roligt att få träffa människovalparna. Speciellt när dom äter och frikostigt delar med sig. Jag skulle inte heller vilja bli sedd i såna där kläder! Tur att ni bara var i skogen men lite fräckt av matten att ta bilder på dig när du inte kan försvara dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

25 december 2014 21:27

Stikker bare innom for å se hvor koselig du har det i julen, og ønske deg en trivelig romjul!

http://www.sognafaret.no

 
Kasper

Kasper

25 december 2014 21:31

En sån fin dag du haft! Gottigt och kul på alla sätt. Men vi tycker synd om din matte!!
Kläder på dig - det är ju ungefär som att ha reflexväst. Sån har jag nästan jämt så här års. Utomhus alltså.
Hos mig är det förresten 12 minusar just nu!!! Gissa om matte eldar i min kamin!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 december 2014 22:08

Du ser då ut att ha haft en trevlig dag !
Förutom kylan då :)
God Fortsättning på dig och matte !

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards