Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Sigge Svamphund - 16 december 2014 18:04

Egentligen ytterligare en tråkdag.

Är alldeles för många såna just nu.

Skulle på långrunda och matte hade planer.

 

Började med att träffa Rottis Helga i gathörnet.

Fast hon var mest ute efter mattes godisficka, tydligen får inte hon heller nån mat hemma.

Det är synd om oss hundar!

 

Gick vidare.

Titta det där ser minsann trevligt ut.

 

Jodå, Siri var ute och rastade sin husse.

Siri var också på jakt efter godis, tydligen hungrig hon också.

Jag planerade självklart att strunta i min runda och följa med Siri och kolla hennes kylskåp.

Men skitmatte satte onödiga kopplet på mej så jag blev blåst.

 

Nähä, Vilda grisvägen skulle vi inte alls gå.

Den var skridskobana så den där bra rundan får bli nån annan dag.

 

Finns sysselsättning om jag vill.

Rulla vägkoner till exempel.

Nästan lika skoj som tunnrullning.

 

Ja jag badar.

Måste kolla så det inte är onödig is på gång och dessutom låg det pinnar i sjön som behövde bort.

 

Detta är INTE bra.

Människobadplatsen är invaderad av onödiga isen.

Hoppas den dör snabbt igen.

 

Hittade en flaska som slarviga människor kastat.

Såna kan man ha mycket roligt med.

 

Titta!

Det går att döda iselänet.

Jag ansåg att matte skulle kasta min flaska i isen så skulle jag döda isen och kunna bada mera.

Hon gick inte alls med på mina planer.

 

Mänskligt tråk, hålla på och ta bilder av sån där Håris.

Visst märkligt naturfenomen men hon behöver inte alls ta en massa bilder på allt sånt.

 

Strunta i den och roa mej med min flaska istället.

Isen syns som en vit fläck under mitt huvud.

Blev road med flaskan.

 

Titta jag har hittat en djupfryst handduk åt dej.

Otacksamma matte ville inte alls ha den.

Den hade säkert blivit som ny efter upptining och en tvätt.

 

Jobbade istället.

Det går fortfarande utmärkt.

 

Djupfrysta kantareller.

De är kvar i skogen för matte ville inte ha dom.

Jag tycker att det är bra att jag slipper vara arbetslös.

Drog vidare utan att det hände nåt skoj.

 

Gå hem?

Ja sen, jag ska faktiskt hälsa på i Pinnaffären först.

Eftersom dörren var öppen så tog jag mej in och hälsade på.

Matte försökte filma de "djupa" samtal jag har med Pinnaffären men misslyckades som vanligt.

Fast nu har hon räknat ut precis hur hon ska göra för att smygfilma oss.

I morgon ska jag ha en upptagen dag säjs det.

Har bara hört att matte ska till den där eländiga Bödeln igen, så jag tror att det är passa tråkhus

eller bil som väntar mej.

Får inte ihop det där med att jag ska vara upptagen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards