Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Sigge Svamphund - 31 december 2014 18:12

Alldeles perfekt dag.

Hamnade i min bil när det var dags för långrunda, för nu skulle jag få den där rejäla rundan

som både jag och matte längtat efter.

 

Aha, jag ska jobba som fyrbent etappledare.

Perfekt!

 

Äsch!

Det är ju plusgrader men onödiga isen har inte dött på mitt allra bästa spaställe.

 

Kollade av en del arbetsplatser me de var alldeles tomma.

Hade förövrigt en del annat att pyssla med, kolla att leden var i bästa skick för vandrande hundar o sånt.

 

Nästan, men tyvärr gick det inte att döda den ännu.

Men ett par dagar till så behöver jag nog gå hit igen för rejäla inpackningar.

 

Min nästansjö, hade faktiskt planerat för ett par simturer.

Men inte.............fast det är nog vår i morgon eller så.

Fortsatte att kolla så att allt var som det skulle.

 

Där framme är jägarnas tillhåll och Vilda grisarnas restaurang.

Jag hör nåt.

 

Fastnade i onödiga kopplet av säkerhetsskäl.

Men det fanns ingenting där, inga spår efter Vilda grisar eller nåt annat.

Jo en stackars Hälga hade fått sätta livet till igen, visade vad jag tycker om sånt.

 

Hm, ska prata med jägarna.

De borde fixa uppvärmning av min vattentunna.

Jag som ska ha vatten från den.

 

Kom på att om jag ställer min kotte rakt upp då borde inte matte missa den.

Blev bus med den.

 

Va?

Nä jag överdriver inte alls, det är faktiskt dags att börja kolla om murkelmycelnen håller på att vakna.

Kan meddela att de sover fortfarande.

 

Tack snälla Töguden!!!!!

Precis vad jag behövde, ett rejält spadike!

 

Inloppet till min älskade bäck var också i allra bästa skick.

Var tvungen att ägan tid åt att rädda ett gäng grankottar som inte alls skulle flyta runt där.

Sen var det jobbardags.

 

Vad säjs om en Blomkålssvamp på nyårsafton?

Djupfryst men i fint skick för övrigt.

Fick självklart mängder med beröm.

 

Dålig bild men Lodjur hade använt med etapp.

Inte första gången jag ser spår efter det där.

En gång så såg ju matte ett  i flera sekunder, jag märkte ingenting.

 

Trodde igen att jag skulle kunna bada men inte.

Fast det går nog snart.

 

Som här, jag hör hur det forsar vatten under iseländet.

Försökte döda den, men jag är tydligen inte tillräckligt tung.

  Bäver måste jag ha ett samtal med.

Nu har han lagt tre träd rakt över leden.

Han måste lära sej att fälla dom åt något annat håll.

Ta bort dom, det blir ett jobb i vår det.

 

De Rödgula trumpetsvamparna har gett upp för i år.

De tålde tydligen inte kylan.

 

Framme vid skärmskyddet där matte skulle greja med gästboken.

Jag kunde inte bad i sjön här heller.

Skitvinter!

 

Så där, papperna från detta år har matte tagit så nu kan nästa års vandrare börja skriva.

 

När jag inte kan bada så kan jag i alla fall jobba.

Dagens andra Blomkålssvamp, fast denna är bra trött på livet.

Skulle tillbaka och gick samma väg ganska länge.

 


Bara Räv som hade vandrat på leden.

Jodå, Räv får använda mina etapper.

 

Kollade,men han hade skött sej och inte ställt till med något.

 

Efter drygt tre timmar och ungefär en mils vandring så håller det roliga på att ta slut.

Tråkallén blev det på slutet.

 

Fast jag hittade en kantarell.

Väl djupfryst så den står kvar.

 

Himlen var enligt matte väldigt fin.

Ointressant enligt mej.

Åkte hem, känner mej mycket nöjd med min hunddag.

Ännu bättre......det är fortfarande alldeles tyst här.

Inga smällare eller fyrverkerier.

Har varit på eftermiddagsrunda och ska ta en tidigt kvällstoalett medan det är lugnt.


Gott Nytt År till er alla!!!!

Hoppas att det blir så lite smällare och fyrverkerier som bara är möjligt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards