Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 december 2014

Av Sigge Svamphund - 12 december 2014 18:04

Blev en mycket tidigt morgon här.

Gjorde en väldigt snabb morgontoalett och sen hamnade jag i min bil.

Till Eskilstuna idag igen.

Där drabbades jag omgående av passa bilen.

Matte hon var minsann och roade sej hon.

Människorvalpen Adams människovalpsdagis och luciafirande.

 

Årets absolut snyggaste Lucia i form av Adam.

Enligt matte hade alla människovalparna varit otroligt duktiga och det var visst jättefint.

Jo jag har sett några bilder, men de får inte visas offentligt.

 

Adam blev välfotograferad av sin pappa också.

Jag däremot missade ju allt det där trevliga.

 

Blev utsläppt ur bilen och gjorde en ordentligare morgontoa i Eskilstuna.

Trevligt med lite nya dofter.

 

Insåg att jag var väldogt nära människovalpsdagiset och funderade på att gå dit.

Fick inte för skitmatte, kunde ha blivit massor med skoj bus.

 

På väg hem i soluppgången.

Jag åkte hemifrån före 7 i morse för att matte skulle hinna.

Kom hem, var inne en kort stund innan jag ansåg att jag skulle till skogen.

Blev hemmaskogen eftersom matte inte hade lust att köra mer idag.

 

Var en massa sån här rimfrost överallt.

Kyla kan innebära mindre trevliga saker.

 

Kolla, en korvbuske som blommande med Vilda griskorv.

Finns inga blommor nu.

 

Kan du komma?

Nu är det riktigt illa.

 

Onödoga isen invaderar allt mer.

Jag kunde i alla fall döda den alldeles vid strandkanten.

Bestämde att jag skulle kolla resten av sjön, ska inte vara slut på badsäsongen.

 

Detta uppskattas INTE!!!!!!

Ännu mer onödig is, måtte den dö snabbare än den vaknade.

 

Människobadplatsen var i alla fall inte invaderad ännu.

Förutsätter öppet vatten där hela vintern.

 

Grejade en hel del med vägkonerna som campingen så vänligt ställt ut till mej.

Uppskattar att de ser till att jag kan roa mej.

 

På spårvägen var slipersen alldeles håriga av rimfrosten.

Ointressant.

 

Jag ansåg att hon skulle plocka upp min fyndade flaska i stället.

Men enligt skitmatte kunde den lata hunden hämta den själv.

Ingen sonm helst service inte.

 

Gick genom en skogsdunge.

Var upptagen med lite hundgöromål en stund och tappade fokus matte.

Hon började prata om att jag skulle leta Vilda griskorv som tydligen fanns där.

Hm, trädet var tomt, kollade det många gånger.

Kollade en massa buskar som inte blommade.

 

Men så till slut................

Fanns ett ganska långt spår med korv på marken.

Självklart spårade jag upp allt.

 

Jobbade också.

Hittade vad som troligen är årets allra sista Föränderliga tofsskivlinger, alldeles djupfrysta.

 

På väg hem.

Men jag dödar minsann all onödig is som jag hittar.

Den ska utrotas i min värld.

Hoppas nu att alla ni neråt i landet klarar er från stormen.

Vi ska visst inte drabbas så mycket av den säjer matte.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards