Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Sigge Svamphund - 15 december 2014 18:05

Typisk tråkdag.

Började med att jag blev brutalt väckt ur min skönhetssömn mitt i natten.

Matte satt på sängkanten och sjöng så hon väckte sej själv.

Tydligen var hon hos den där Bödeln som införskaffat en enorm grävmaskin från Volvo.

Den skulle användas i mattes mun.

Som om inte det räckte satt min bloggkompis Ludde i ett hörn av Bödelns tortyrkammare och sjöng

"När vi gräver TÄNDER i USA"

Matte väckte sej själv (och mej genom att sjunga precis det)

Dags att hon slutar med tortyren hos Bödeln för nu går det alldeles för långt.

Lyckades somna om igen, ken meddela att det är inte första gången jag får min sömn förströd genom mattes

våldsamma nattliv.

Så blev det dag, tänkte att det skulle hända nåt trevligt.

Blåste kallt och regnet hängde i luiften så jag kunde vara i hemmaskogen enligt tråkmatte.

Hade faktiskt behövt kompensation efter nattens upplevelser.

 

Skulle ju leta efter våren.

Jodå, det började bra.

Hittade ett trevligt spa så Malmköping fick höra mina fantastiska spaskall.

 

Fyndade en gammal flaska.

Såna är alltid bra att ha till nåt.

Eftersom skogen var ljuvligt befriad från allt äckligt vitt så tänkte jag använda den som markeringsverktyg.

 

Hittade en del Trattkantareller, men de börjar vara bra trötta nu.

Ska de vara eftersom jag bestämt att det håller på att bli vår.

 

Hörru, jag tycker att det doftar väldigt gott av Vilda griskorv från din ficka.

Matte förnekade all kännedom om korv i fickorna.

 

Jaha och här ska jag sitta och ha dötråkigt eller?

Blev riktigt bra, jag fick leta gömd korv.

Finns i den korta filmsnutten här nedan.


  Ingen match att hitta all korv inte.

Gott var det och det gäller ju att leta upp allt så ingen annan hittar det.

 

Drog runt och grejade med vanliga hundgöromål.

Tänkte gå och kolla om onödiga isen hade dött men matte totalvägrade eftersom det var blankis på

vägen mot sjön.

De där extraklorna hade hon lämnat hemma.

 

Usch, har börjat regna, jag ska hem innan jag skadas för mycket.

Träffade i alla fall ett par av alla mina bästa människovänner på vägen hem.

Slappade och slappade ännu mer.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Yes!!!

Öppen dörr till en av mina affärer.

Snälla Susanne, jag har inte ätit nåt på flera dagar, kan du ge en svältande hund något?

Hade framgång och stillade värsta hungern.

 

Här är Malmköpings vackra julgran.

Tyvärr finns det ett onödigt staket runt den så jag kan inte använda den som nödgran.

Gick hem och har haft tråkigt.

Hoppas att morhgondagen blir roligare.

Jag borde ju gå och leta tussialgo eller Stenmurklor eller nåt annat trevligt vårtecken.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards