Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 december 2014

Av Sigge Svamphund - 24 december 2014 17:54

Så, nu har jag firat jul.

Blev bra.

Skulle en sväng till skogen på förmiddan för att leta efter mattes bortslarvade extraklor.

Hamnade i min bil, egentligen löjligt för det är inte så långt att gå men matte ville spara på

den där rejält onda foten.

Dessutom började hon med att stanna vid Pinnaffären och jag fick inte följa med in.

Missade säkert mängder med bra pinnar.

 

Dags att ta itu med dagens göromål typ leta efter mattes bortslarvade tillhörigheter.

 

Kallt och frostigt så ogräset har numera päls.

Ointressant enligt mej.

 

Gjorde ett nytt försök med att hälsa på Räv, tänkte önska God Jul.

Men Räv var lika osynlig som vanligt.

 

Men det låg en massa godis på marken där.

Ligger inget godis där numer.

 

Lika bra att passa på.

Jag röjde loss med en av dunkarna ett tag.

 

Titta här då!

Mattes bortslarvade extraklor låg minsann bland löven och väntade.

Bra, då var det uppdraget slutfört.

 

Där borta ligger min andra dunk och väntar.

Röjde loss med den också.

Gäller att passa på.

 

Min andra sjö är det också bara elände med.

Den är helt invaderad så inget julbad i den heller.

Ja, ja är nog vår i morgon eller så.

 

Detta ska föreställa taket på min gröna bil.

Stackars Hulken är full med vit päls där.

Var hemma en liten stund sen skulle jag åka igen.

 

Hamnade hos mattes mamma som skulle bjuda mej på mat.

Den där blomman matte skaffade i Pinnaffären är ointressant.

 

Ursäkta, men jag svälter och det doftar alldeles ljuvligt.

Skulle jag möjligen kanske kunna få........?

 

Min utsökta julmat en massa korv och köttbullar.

Mycket gott.

 

Människorna käkade detta, vegetarisk julmat.

Enligt matte mycket gott.

Jo jag smakade och det jag åt var helt ok.

 

Jag sov en stund och smälte maten.

Människorna bara åt och pratade tråk.

 

Titta jag har varit en snäll svamphund.

Tre julklappar fick jag.

 

Öppna paket är jätteroligt.

Fler paket till mej, att matte fick kräla runt på golvet och plocka papper sen är en annan sak.

 

Detta fick jag en burk med smarriga kyckligpinnar, en påse oxblodsgodis och tre torkade korvar.

Smällde i mej en direkt och hade planer på att käka upp de andra också.

Fick jag inte för enligt matte så hade jag ätit en massa mat och behöde inte alls äta upp allt direkt.

En kycklingpinne lyckades jag i alla fall tigga till mej.

Fikade och åt en struwa, mycket gott.

Sen var det dags att åka hem igen, ska ägna kvällen åt att slappa för i morgon så ska jag till mattes

mamma igen och äta ännu mera.

Hörde nåt om att mina allra bästa människovalpar kommer då, alltså en massa trevligt bus.

Matte bara gnäller och nu är det faktiskt synd om henne.

Den onda foten gör ont och är svullen.

Men värre är hennes mun.

Den är full med knölar och otäcka variga sår.

I morse ringde matte till nån människoveterinär för att fråga vad hon skulle göra.

Jo hon skulle kunna få åka en massa mil till en Bödel som har jour, betala minst en tusenlapp och

kanske inte ens få hjälp.

Matte vägrade, här ska inväntas att det blir måndag så kanske de är på plats på vanliga Bödelns

tortyrinrättning.

Fast får hon feber så måste hon höra av sej till nån Bödel eller Människoveterinär.

Nu gäller en massa bakteriedödande i munnen och värktabletter.

Ni kan väl hålla nån ledig tumme och tass för att jag slipper ägna mej åt alltför mycket VAM.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards