Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Kunde ha slutat som "Lönneberga Ida"

Av Sigge Svamphund - 20 mars 2010 18:05

Ursäkta att gårdagens inlägg ser skumt ut.

Skyller på min odugliga sekreterare som lyckads få andra halvan av texten med pyttebokstäver.

Ska se mej om efter en bättre sekreterare.

Så en anna sak.

Jag har flera nya besökare som kommenterar, bland annat en katt, de som inte har egna bloggar kommer jag från och med idag att svara i kommnetarsfältet under det inlägg där ni skrivit.

När jag skulle på dagens långrunda så blev det Bäverbäcksskogen igen.

Matte skulle testa om det gik att gå en annan väg där.

Hon uppförde sej och lät bli att gör utgrävningar i snön efter bombmurklorna.

Skönt slapp alltså skämmas för henne.

  

Vägen var enligt matte snorhal, typ välspolad skridskobana.

Äsch, är bara att använda klorna som broddar.

Bäverbäcken passerade jag försedd med onödigt koppel bara för att jag inte

skulle få för mej att vårbada..

  

Ha,ha turen var med mej för vattenkannan hade till min glädje och mattes fasa

trillat ner från taket igen.

  

Hon ska säljas för nu hänger den på den där pinnen igen och jag når den inte.

Hoppas den blåser ner.

  

Det här ska föreställa vägen som matte trodde att vi skulle kunna gå.

Gick inte, alldeles för djup snö.

Men den hade något gott med sej för matte fick sitt straff för att jag inte fick

ta vattenkannan.

  

Hon ägnade sej åt ofrivillig snörullning i en hög med färsk älgskit!!!!!!

Undrar hur många som har mattar som brukar rulla sej i älgskit?

Vad hon sa det vill ni inte veta.

  

Ett av alla mina spadiken där set snart kommer att gå bra att spaa.

Efter att ha sprungit runt lite så kom det fram underbart vatten.

Så passerade jag Lottas hus.

Stack före matte så jag skulle hinna utföra viktiga saker.

  

Hämtade en handske som skitmatte självklart snodde.

Hon tyckte att den skulle hänga på pinnen till ingen nytta alls.

Som den "lydiga" hund jag är så följde jag med i flera meter.

Sen när hon trodde att det var lugnt då smet jag.

  

Skulle ju bara hämta handsken.

Fick skäll och skitmatte snodde den igen.

Sen när jag gick tillbaka då kom Lotta ut.

Matte återlämnade vad hon kallade mitt stöldgods, äsch skulle ju bara låna den

väldigt länge.

  

Lottas människor skulle hissa flaggan för första gången i år.

Jag försökte "låna" flera andra handskar utan framgång.

Det var då det hände och jag höll på att råka ut för samma sak som Ida i Lönneberga.

Skulle visa en annan handske och såg inte flagglinan.

Lyckades trassla in ena bakbenet i den.

Var mycket nära att jag följt med flaggan upp i toppen.

Antagligen skulle jag ha haft en otrolig utsikt över omgivningarna, men jag blev befriad

från linan och slapp tillbringa dagen i toppen av en flaggstång.

Sen vägrade jag följa med matte.

Hon gick, men jag bestämde mej för att vara kvar, hade ingen lust att gå hem.

Efter en stund sprang jag ifatt henne bara för att tala om att jag tänkte vara kvar.

Stack tillbaka och det slutade med att matte släpade med mej i onödigt koppel.

Fick ha det ganska länge och hörde matte prata om att jag kunde ha hängt

i toppen på flaggstången om jag skulle uppföra mej så illa.

  

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!

Av med onödiga kopplet och jag hittade ett spadike.

Underbart, kunde påbörja jobbet med att återställa pälsen.

Hade inte en tanke på att kliva ur vattnet.

Men till slut lät skitmatte så arg att det var bäst att lyda.

Förövrigt lever jag just nu under hotet om att vara tvungen att alltid ha onödigt

koppel när jag går Bäverbäcksvägen om jag inte börjar uppföra mej.

Ska ringa hundombudsmannen!




 
 
Kasper

Kasper

20 mars 2010 19:01

Jaså, du ville stanna hos Lotta och hennes människor - tror jag faktiskt inte på! Tror att du kanske bara ville att dom skulle bjuda på fika först...
Men tydligen börjar du i alla fall lyckas lära din matte hur härligt det är att rulla i älgskit och sånt! harbajs är faktiskt också ganska mysigt, tycker du ska tipsa henne om det!

Den där fina julgranen, den ligger fint nedbäddad i en rejäl snövall, och väntar på vår och bättre tider. Jag ska flytta på den sedan, gömmer den lite tills det blir jul igen!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ingen bild

Maja

20 mars 2010 19:03

Oj, så glad jag blir. Måste spinna lite extra. Du, en stor svart hund ska skriva till mig. Jag har beundrat dig väldigt länge i smyg.
Jag har mycket stor respekt för hundar. Är faktiskt skiträdd. Ibland sitter jag på min egen balkong och tittar när jägarbilarna kommer med sina jakthundar. De springer runt i min trädgård innan de springer till skogen. Då säger min matte till jägarna, att hon inte tycker om att de skrämmer mig och Felix. Det är väl bra? Men på min balkong kan jag sitta och stirra på dem. De ser mig inte. Jag spinner inte, när jag ser dem. De kan inte komma upp på min och Felixs balkong. Det kan bara vi, på vår kattstege.

Jag tror, att jag nog skulle bli väldigt rädd om du kom upp på min balkong. I alla fall de första timmarna. Du är en sådan jättegullig hund, som är vän med alla sorters hundar. Kanske också med mig. Men rädd blir jag nog. Först.

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 mars 2010 19:22

Ja solen verkar då ha hittat till er. Vi har haft en bra dag, fast inge sol. Snön den verkar vara lika tjock hos dig som hos oss. Men bara solen lyser så kommer den att snabbt försvinna. Tur att Matten din fick sitt straff på en gång, kunde inte ha fått ett bättre. Fast våran Matte säger att hon skulle nog ha uttalat samma saker som din gjorde. Spa diken som du har, har vi konstaterat idag att det kommer att dröja tills i september för oss innan dom kommer fram. Skitsnöandet ska fortsätta nästa vecka, så det lär dröja även om solen kommer att börja lysa. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Rudi

Rudi

20 mars 2010 19:34

Ja, det var ett väldans trippande och halkande och ojandes på matten idag bara för lite isbanas skull. Jag säger som du, spänn ut klorna för 17! Du den där trippen upp i flaggstångstoppen kunde ha varit väldans häftig! Det kittlar i magen på mig när jag tänker på det! Ha en bra kväll med skitmatten som dessutom tydligen luktar älgskit nu :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

20 mars 2010 20:06

Svar till katten Maja.
Jag gillar katter.
Jagar er aldrig utan försöker umgås istället.
Gamla Penny gick ju över regnbågsbron förra lördagen men jag har ett par gamlingar kvar här.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Ludde

Ludde

20 mars 2010 22:43

Jag tror att du skulle prytt flaggstången riktigt bra. Det var nog bra att du vallade hem matten så hon inte kom bort. Kul att hon också förstått att parfymera sig... Kram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella

Stella

20 mars 2010 23:40

JÄKLARS vilken go spagrop, jag är inte bara grön av avund, jag är nog alla färger som finns!!!! Har fått nöja mig med stora vattenpölar, inte så dumt, men inget går ju upp mot en riktig grop!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

21 mars 2010 00:36

Nä nu..... vilken matte du har, först torterar hon dig så du luktar viol och sen parfymerar hon sig själv med älgskiten ... livet är bra orättvist :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

21 mars 2010 12:10

Det skulle sett ut det Sigge i topp, ja nog vet vi att du är en annorlunda jycke men nån flaggvimpel tror vi inte du skulle passa till. Fast vem håken vet, du kanske skulle göra dig bra i toppen av flaggstången och tänk va mycket kul du skulle se, vilken utsikt, hihihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Alice

21 mars 2010 13:43

Hej Sigge!
Jag läs matte, skrev nog på fel ställe. Nåja här är det bra i dag. Solen skiner mycket nu och vi skall på promenad. Jag väntar på skogspromenaderna men de tycks dröja. För djupt med snö för mig med korta ben fortfarande. Vilka hiskeliga äventyr Du går igenom, bad, flagstångshot etc. Jag väntar på att tisdag skall komma och gå så jag blir av med detta med vårklänning som det heter. Nu går vi en sväng säger matte. Jag hör av mig igen snart.
Kram till Dig min gode vän Sigge
från Alice

 
Wille

Wille

23 mars 2010 17:08

Men usch vilken jobbig dag du verkar ha haft med din "matte". Men vad läskigt att fastna i ett snöre sådär. Vilken tur att du kom loss. Mne vad kul att dina spågropar börjar dyka upp nu. Jag såg några i går jag med. Men jag testade dem inte.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards