Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 18 mars 2010 17:26

Dagen började minst sagt märkligt.

Min morgontoalett fick jag göra i Flen 1,5 mil bort.

Nu vet jag att det låter som totala vansinnet drabbat matte, men det utbröt senare.

Det var så här att en av mina grannar skulle till människoveterinären där tidigt i morse och matte hade lovat att skjutsa henne.

Trevligt att få göra morgontoalett i lite andra trakter med nya spännade dofter.

Grannen blev snabbt färdig så vi åkte hem igen.

Efter att ha slappat ett tag medan matte ägnade sej åt mänskliga tråksaker så var det dags för skogen.

Skjutsad till Bäverbäcksskogen.

Inledde min runda med mina vanliga viktiga hundgöromål medan jag funderade på en eller annan trevlig simtur i Bäverbäcken.

  

Detta är en skogsbacke täckt med snö.

Nu drabbades matte av vansinnet.

Hon klättrade över snövallen, pulsade i halvmeterdjup snö, släpandes mej i onödigt

koppel.

Att jag hade onödigt koppel beror på att Bäverbäcken rinner alldeles bredvid

backen och jag skulle inte roa mej på egen tass.

  

Beviset på mattes kompletta vansinne.

Såna här gropar gjorde hon tre stycken.

Jag skämdes, korkade människa att med bara händerna (hon hade vantar) gräva

gropar.

Beteendet försökte hon ursäkta med att hon skulle bara titta om det hade

kommit några såna där sällsynta bombmurklor under snön!

På bilden så skymtar det en pinne med en grön snitsel, det är markeringar sen

förra vårens fynd av dom.

Men inte hittade hon några under snön idag inte.

Svampletandet står jag för och bara snön är borta då är det dags!

Borde ha bundit fast henne vid nåt träd och låtit henne sitta där.

  

Bäverbäcken lever upp till sitt namn.

Bäver hade fällt ett litet träd.

Eftersom jag är väldigt noga med alla mina bäckar och sjöar så tänkte jag ta bort

trädet.

Fast för att göra det så hade jag behövt simma och skitmatte förbjöd mej att

ens tänka tanken.





  

Sist jag gick den vägen så kom jag äntligen åt vattenkannan som skitkärringen

kastade upp på ett tak.

Men det var visst hål i taket, för titta noga på bilden så ser ni vad som trillat ner.

  

Just det, vattenkannan!!!!!!!!

Hade jätteskoj med den i flera minuter innan matte la sej i.

Nu befinner den sej på det där taket igen!

Men förhoppningsvis trillar den ner ihop med snön så jag kan roa mej nästa gång.

Fick roa mej med kottar och pinnar istället.

Skulle ha bundit fast matte då hade jag haft vattenkannan.

  

På väg tillbaka igen.

Gå du matte, jag kommer sen när jag utfört viktiga saker i bäcken.

Nähä, skitmatte hämtade mej så jag lyckades inte smygbada heller.

  

Hittade en liten vad jag trodde var spagrop.

Tyvärr nästan inget vatten, men i alla fall lera till tassarna.

Får vara glad för det lilla.

  

Snön får väldigt fin färg efter ett par tassinpackningar.

Skulle ha stannat kvar i gropen och inte följt med hem.

  

En bild säjer mer än tusen ord!!!!!!!!!

Tortyrinstrumenten och resten kan ni ju tänka er.

Numer så stinker jag som en vidrig parfymfabrik!

Satkärringen skitmatte är till salu väldigt billigt.

Nån som vill betala 1 Frolic för henne?

Komplett vansinnig med en hemsk dragnig till avancerad hundtortyr.

Kan även tänka mej att placera ut henne på foder.

Ok, hon duger inte till avel längre men jag vill bli av med henne.

Har tjurat hela eftermiddagen och inte ens tittat på henne.

Tog inte emot mutan tjurmuskel heller, den ligger kvar på mattan.

Jag är omutbar.

Var tvungen att gå ut ihop med henne förut.

Hade i alla fall tur och träffade inte någon annan hund.

Skäms för min stinkande uppenbarelse och det kommer att ta en miljon spagropar

innan pälsen är återställd.

Skitkärring går runt och påstår att jag är såååååååå fin i pälsen och luktar sååååå

gott!

Är ingen här intresserad av att överta henne så sätter jag ut annons på Blocket.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards