Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Sigge Svamphund - 2 mars 2010 17:49

TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!!!!!!!!!!!!

Min sjätte födelsedag har varit till full belåtenhet.

Blev ordentligt gratulerad av matte i morse.

Efter min morgontoalett så fick jag present.

  

Ett paket som luktade gott.

  

Eftersom Oliver inte var här fick jag öppna själv.

  

Grisöron, en oxstrupe och tjurmuskler.

Perfekt present.

Tänkte äta upp allt direkt.

Men det satte matte stopp för.

Hörde talas om att då kunde jag få ont i magen.

Dumheter, vad vet hon om det?

Har aldrig sett henne äta såna här läckerbitar.

Sen skulle jag till skogen.

Om inte all vidrig snö kommit igår så skulle jag ha blivit skjutsad till nån skog idag.

men matte trodde inte att det skulle finnas några plogade skogsvägar och hon hade ingen

lust att köra fast med bilen heller.

  

Efter att ha forcerat en jättelik snödriva så var jag inne i skogen.

Började med att tillverka en pinne.

De är ju bristvara nu.

  

Hittade en tall där det växte en massa godis i barken.

Länge sen jag hittade ett sånt träd.

  

Vanlig syn i dag.

Jag är långt före matte som hela tiden var sysselsatt med att kliva ner sej i snön

eller göra klantiga mänskliga snörullningar.

  

Blommade en korvbuske också.

  

Länsade sjölvklart hela busken.

Ingen korv ska förfaras.

  

Hittade en kock i skogen undrar om det är han som fixat korv och godisträd.

  

Så skulle vi ut ur skogen.

Jag hade inga bekymmer att ta mej över.

Men ni skulle ha sett matte så lyckades fastna med ena benet så hon trodde att hon

skule få tillbringa resten av dagen i snödrivan.

Ja, ja loss kom hon och lyckades på klumpigt mänskligt sätt ta sej över.

  

Hemma igen så var jag tvungen att städa i trappuppgången.

Matte hämtade en säck med min mat i min bil och den gick sönder utanför

min dörr.

Resten av dagen har jag fördrivit med att äta upp oxstrupen. gå ett par promenader

och slappa.

Har fått ett par fina gratulationsdikter också.


Taxarna Hillman och Illerson skickade denna

Sigge du är ett snille
som på svamp har dille.
Nästan ute i skogen varje dag
och letar fynd av alla slag.
Sist det var en jacka med flees
som du fick behålla som bevis
för att du är världens bästa sökhund
när du inte är en bökhund.
Alla gropar snart du finner
och i dem du dig befinner.
För spa:a är ett måste för att pälsen ska va fin
så du slipper i tortyrkammaren lida pin.
Vi grattar dig och sjunger en sång
med ylande hela dagen lång.


Den här har den store diktaren Elliot klämt fram

Sigge vill dig gratulera
tänkte skicka mycket lera
så du kunde få ett eget SPA
men det får bli en annan da
För än så länge finns det bara snö
så jag skickar det när det blir tö....
Födelsedagskramar från Elliot och Kulan


Återigen TACK till er alla!!!!!!!!!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards