Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg under december 2007

Av Sigge Svamphund - 23 december 2007 18:00

Haft en vanlig hunddag.

Varit i skogen men fick inte gå varken till spagropen eller det öppna vattnet.

Nåt om att jag inst ska smutsa ner mej igen.

Vadå, smutsa ner?

Återställa min vanliga lukt tycker jag är ett bättre uttryck.

Matte har gjort en massa köttbullar som jag ska ha med mej bort imorgon.

Fick på nåder provsmaka EN köttbulle!!!!!

Nåt om att dom ska mina bästa kompisar äta imorgon.

Hm, jag hade behövt provsmaka ganska många. Förövrigt så skulle jag kunna ta med mitt torrfoder och bjuda på.

Hoppas ni alla får en bra julafton. Rapport om mitt julfirande kommer imorgon.

Av Sigge Svamphund - 22 december 2007 17:49

Varför kan inte människor inse att det är vi hundar som vet bäst?

Ta som igår jag anser ju att jag fixade mitt julbad på egen tass.

Ok, att spagropen kom efter simmandet men vadå!

När jag gick till skogen idag så hoppades jag ju på att få gå samma väg. Fast med spagropen först och ån sen.

Nädå, helt annan skog helt utan både spagropar och simvänligar åar.

Väl hemma igen så började det.

Såg hur matte förberedde tortyren. Jag försökte se ut som om jag inte fanns.

Som om det inte räckte så stängde hon dörren till sovrummet så jag kunde inte gömma mej under sängen heller!!

Insläpad i tortyrkammaren under glada tillrop om att snart "Lilla gubben" är du ren igen.

Jag heter inte Lilla gubben, jag heter Sigge och inget annat!

Hon ska inte tro att det går att ställa sej in med sånt inte.

Äckligt är namnet. Läskigt duschvatten och ännu värre en massa schampoo i pälsen.

Jag som i eget tycke luktade gott nu går jag runt och stinker hundschampoo!

Blääää!

Tänk om jag träffar nån av alla mina tjejer vad ska de tro?????

Efter tortyren så försökte matte muta mej med en grisknorr för att jag varit duktig.

Tar inte emot mutor, jag är omutbar (nästan).

Lät grisknorren ligga i flera timmar i ren protest. Men till slut så föll jag för frestelsen och åt upp den.

Hoppas det dröjer väldigt länge tills nästa gång hon får för sej att jag behöver in i tortyrkammaren.

Av Sigge Svamphund - 21 december 2007 17:48

Idag var turen med mej.

Jag var på en lång skogspromenad. Tillslut så kom jag till en liten å som förbinder två av mina sjöar och tänk framför mina tassar så fanns det öppet vatten.

Jag kastade mej självklart i och tog ett antal simturer.

Kände hur hotet om tortyrkammaren och schampooflaskan undanröjdes.

Perfekt att julbada genom att få simma.

Fortsatte genom skogen och hade sån tur att jag hittade en spagrop också.

Självklart var jag ju tvungen att greja en massa i den också.

Vatten utan äcklig is är ju en bristvara så det gäller att passa på.

Men tro inte att det passade matte inte.

Nädå, hon påstår att jag stinker och är smutsig så jag måste in i tortyrkammaren annars blir det inget julfirande för mej.

Äsch, jag har en mycket bättre idé och det är att jag får gå samma väg t ex imorgon. Fast åt andra hållet.

Då börjar jag med lerinpackning i spagropen och sen badar jag i ån.

Visar ett par bilder på min lyckade skogstur.

Av Sigge Svamphund - 20 december 2007 18:03

Började med att följa med matte till Eskisltuna.

Var tvungen att passa bilen med hon gjorde nåt i en affär.

Men sen åkte jag till människovalpen Oliver och fikade.

Mycket trevligt. Bara en av mina bästa kompisar hans föräldrar var hemma, hans mamma. Marcus var visst på det där som heter jobb.

Delade en del kakor med människovalpen som tack för det så fick han dra lite extra i mina öron och svansen.

Hemma igen så gick jag till skogen. Trodde att jag kanske skulle kunna ta julbadet i nån bäck och slippa tortyrkammaren.

Men inte, is överallt som inte går att slå sönder heller.

Titta på bilden så förstår ni hur bekymmersamt detta är.

Så nu har jag insett att jag inte undkommer tortyrkammaren.

Har i alla fall klarat mej idag.

Av Sigge Svamphund - 19 december 2007 19:13

Hade tur och fick åka till Grisöronaffären idag igen.

Tänkte att jag kanske skulle få köpa en sån där skoj julstrumpa i julklapp åt mej.

Men inte det..........

Matte tyckte att vi skulle köpa en mjuk boll. Nåt om att den skulle passa för människovalpen Oliver att leka med också.

Gick med på att köpa den. Så passade jag på att shoppa några grisknorrar också.

Såg att matte köpte ett färdigt paket också. Alltså det var inslaget och klart.

Kanske är det till mej.

Så var jag tvungen att önska God Jul till personalen.

Hm, trodde att jag skulle få åka dit igen innan jul. Om inte annat för att få en sån där julstrumpa.

Sen kom människovalpen Oliver och hälsade på mej.

Han gillade min nya boll för han snodde både den och min ödla.

Fast han åt en massa kex som jag delade med honom.

Alltså han äter lite på ett och ger mej resten.

Medan han var här så passade jag på att rasta hans pappa.

Matte passade människovalp och jag visade Marcus vägen till affären.

Kände mej ganska betydelsefull då.

Av Sigge Svamphund - 18 december 2007 18:28

Gick runt min sjö idag.

Mycket nedslående, hela sjön är täckt med äcklig hindrande is.

Jag badade ju där för bara några dagar sen!

Inspekterade alla 14 badplatserna men is överallt. Dessutom så hård att jag inte lyckades slå sönder den.

På ett ställe så såg jag hur en människa satt ute på isen och fiskade.

Var nog en farlig sysselsättning för när jag testade isen så knakade den och gungade under mej.

Blir alltså inget julbad för mej.

Eller jag har hårt matte prata om att jag nog behöver bada ordentligt.

Nu har vi helt skilda åsikter om ordentliga bad. i min värld är det uppfriskande simturer i mina sjöar.

I hennes värld så är det att släpas in i tortyrkammaren och få en massa äckligt schampo i pälsen.

Nån som har ett tips på hur man får människor att inse att rejäla lerinpackningar i ett par spagropar och efter det många simturer i nån sjö är perfekt pälsvård.

Om jag visste var hon ställt schampoflaskan så skulle jag omgående förpassa den till soppåsen.

Av Sigge Svamphund - 17 december 2007 19:09

Mycket att göra idag.

Började med att bli skjutsad till Grisöronaffären.

Handlade en julklapp till människovalpen Oliver och lite grisöron och grisknorrar till mej.

Hörde att människorna höll på och pratade om nånting och smusslade med saker. Skulle visst få åka dit om ett par dagar igen.

Hoppas jag, skulle ju kunna åka varje dag.

Sen var jag i skogen ett tag. Mycket nedslående för det var en massa is på alla mina spagropar så jag fick ägna mej åt andra sysselsättningar.

Efter det så åkta jag till mattes äldsta valp Mattias och tittade på den nya männsikovalpen. Eller jag tittade inte så mycket.

Såg till att få med mej de där två halvstora människovalparna som bor där ut och busa.

Tyckte att det var en trevligare hundsysselsättning.

Människovalpen Oliver och hans föräldrar var också där och tittade.

Nu är jag ganska trött efter en jobbig dag,

Visar två bilder.

Den ena på människovalpen Liam

På den andra är det mattes valpar Marcus och Mattias tillsammans med sina människovalpar Oliver och Liam.


Av Sigge Svamphund - 16 december 2007 18:40

Mycket händelselös dag.

Extra händelselös eftersom jag var tvungen att passa huset ett tag.

Bläääää, matte kan hålla sej hemma själv och passa det om det nu är så viktigt.

Jag har faktiskt roligare saker att göra.

Visar en bild på hur änglalika de små terroristerna kattvalparna kan vara.

De ligger och sover ihop med sin mamma.

Imorgon så ska jag visst få åka och hälsa på den nya människovalpen.

Rapport om den och antagligen en bild kommer imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards