Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 november 2006

Av Sigge Svamphund - 9 november 2006 18:23

Inte nog med "spökena" och monster bilen igår.I dag när jag var ute på min morgonpromenad så uppenbarade sej nästa underliga bil.Den körde sakta utefter "min" väg och stannade med jämna mellanrum och stoppade långa oranga pinnar i backen.Blev en massa extra jobb för mej.Jag var ju tvungen att noggrant lukta på varje pinne och revirmarkera. Annars kan ju nån annan hund tro att pinnen tillhör den.Kommer att bli ansträngade promenader på "min" väg så länge de där pinnarna finns där.På eftermiddan pratade matte om bada.Jippi!!!!!!Jag trodde självklart att hon hade tagit sitt förnuft tillfånga och tänkte ta med mej till nån av mina sjöar.Hittills har jag provbadat 9 olika sjöar!Men sån tur hade jag inte.Med bada avsåg hon att släpa in mej i DUSCHEN!!!!!!!Det är inte bada! Bada gör jag när det är en sjö och jag kan simma.Nu utsattes jag för nån slags vattentortyr typ regn. När jag trodde att det var över så skulle det en massa schampo i pälsen och sen ännu mera vattentortyr.Som hämnd så ruskade jag av mej massor med vatten både på toaletten och i köket.Men sen blev det bättre.Vi gick ut och jag fick ha min favoritboll. Tror att det var nån tröst efter tortyren i duschen.Men då skulle det tränas.Jag fick sitta och vänta medan matte tog min boll och gick.Det kan jag ju redan så jag vet att hon ropar på mej.När hon ropade på mej så brukar hon ju kasta bollen sen.Men inte nu.Jag var tvungen att sitta stilla och vänta tills matte sa att jag fick hämta bollen.Försökte fuska några gånger men det fungerade inte.Har alltså lärt mej nåt nytt idag. Blir ganska trött av att använda hjärnan och lista ut vad matte menar ibland.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards