Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 november 2006

Av Sigge Svamphund - 6 november 2006 17:27

Fick återigen inleda dagen med att be de eländiga fasantupparna att försvinna från mitt revir.Förstår inte varför de ska springa runt här och låta.Har hört att Marcus (mattes son) kallade dom för Fy Fan tuppar när han var liten. Mycket passande namn. Tycker inte att de har här att göra.Fast matte påstår att de visst får vara här och att jag är larvig.HmmmHar ägnat dagen åt trädgårdsarbete.Matte höll på och rensade bort en massa växter i en rabatt.Tjänstvillig som jag är så hjälpte jag till.Eller rättare sagt jag tog växtdelar och spred ut på i mina ögon lämpliga ställen (läs överallt).Men matte påstod att de skulle vara på komposten.Med hjälp av Frolic och efter ett par försök så lärde jag mej nåt nytt.Jag kan numera bära iväg saker och lägga på komposten!Kom snabbt på att om jag bar alla växter dit så fick jag Frolic.Kan göra vad som helst för att få sånt godis.När växterna var slut så bar jag större delen av min synnerligen omfattande pinnsamling till komposten. Men pinnar ger visst inte godis. Var i alla fall värt ett försök.Dessutom så jobbar min favoritassistent idag.Hon såg när jag lärde mej bära saker till komposten.Hörde att hon tycker att jag är jätteduktig och lär mej saker snabbt.Gillar när hon tycker det. Jag är ju lite kär i henne.Imorgon så ska jag få åka till skogen.Jag vet att det är skogen med min bäck jag ska till.Visar en bild på hur min älskade bäck ser ut.Återkommer imorgon med rapport från skogen

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards