Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Stadshund och rejäl överraskning

Av Sigge Svamphund - 29 januari 2016 17:54

Jodå jag fick åka med min bil i dag också.

Inte till nån bra skog utan jag hamnade i Eskilstuna.

 

Bäst att meddela min ankomst ifall det är snygga brudar i närheten.

Såg inte till några.

Skulle till mattes mamma för matte skulle lämna dit en massa saker.

 

Inte var det lunchservering heller fast klockan var nästan 10.

Men jag fick en smarrig macka.

 

Käkade utsökt god krusbärskaka också.

  

Somnade en stund medan människorna pratade en massa tråk.

Mattes mamma ska flytta om några månader så det är en massa planerande.

Sen skulle jag gå en sväng i centrala stan

 

Finns en Pinnaffär där men till den skulle jag inte.

Vadå, de kanske har väldigt bra pinnar.

 

Titta!

Jag tror minsann att badsäsongen närmar sej, onödiga isen håller på och dör på ån.

 

Rulla vägkon var faktiskt ett bra tag sen jag gjorde.

Fick inte alls roa mej med denna för skitmatte.

Kollade en massa andra saker och passade det där biblioteket ett par minuter medan matte var

inne och vände.

 

Hörru här SKA jag in!

Jag har ju länge behövt ett eget körkort så jag kan åka dit jag vill när det passar mej.

Tänkte faktiskt gå in och ta en intensivkurs direkt.

Fick inte, skitmatte!!!!!

Gick tillbaka och trodde att jag skulle käka lunch.

Nä hamnade i min bil bara för att upptäcka att matte körde in på sin mammas gård.

Lunchhoppet vaknade, men matte bara hämtade nåt tråk.

Åkte hemåt.

Matte stannade utanför Rosa elefantaffären och jag tänkte självklart kliva ur och gå in och käka godis.

 

Men det är service där.

Ingela tyckte synd om mej och kom ut och serverade mej godis.

Hem och slappade.

Sen sa matte att jag skulle ut för en överraskning väntade. 

 

Och var är överraskningen?

Det bara blåser och försöker falla svampvatten.

Kände mej grundlurad i två minuter men så.....................

 

Men kan det verkligen vara möjligt?

Funderade på om jag hade svåra hallucinationer eller om jag verkligen såg rätt.

 

Det är ingen hallucination!!!!!!!

Det är på riktigt och det är MOLLY min fru jag inte träffat på flera tusen år

 

Vi gick till Heden för att röja runt ett tag.

Självklart så snodde Molly min pinne det första hon gjorde.

 

Jag vara bara tvungen att prova en av alla sjöar som helt plötsligt finns på Heden.

Underbart var det.

 

Tro inte att vi har glömt det där med pinnar.

Här är det som vanligt frågan om vem som ska ha pinnen.

 

Usel bild men vi hade många dragkamper.

Som den artiga hund jag är lät jag Molly vinna för det mesta.

 

Jag visade en massa andra saker också.

Så hade vi självklart väldigt mycket att prata om eftersom vi inte setts på flera tusen år.

 

Fast den här superbra planen lyckades jag inte genomföra.

Tänkte nämligen ta med mej Molly och visa var Siris kylskåp bor.

Det är en viktigt hundkunskap men skitmatte stoppade de planerna.

 

Försökte sätta lite fart på Mollymatte istället, men det gick inget vidare.

 

Vadå åka?

Jag kan väl få följa med?

Litar inte ett ögonblick på att ni har lovat att jag och Molly ska få ses en längre stund nästa vecka.

Vet minsann hur opålitliga människor fungerar.

Kommer säkert att skyllas på vädret, dåligt med tid, människoveterinärer och en massa annat.

Blev brutalt hemsläpad och funderade mycket på varför jag inte var envisare vid den där trafikskolan

på förmiddan.

Eget körkort då skulle jag kunna åka till Molly precis när det passar mej.






 
 
mollesnutten

mollesnutten

30 januari 2016 08:55

Det må jag säga måste va en riktig överraskning,träffa frun. Det va minsann inte igår det inte.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

30 januari 2016 16:01

Vilken trevlig överraskning! Skönt att du fick plaska runt lite i smältvattnet också. Ett eget körkort skulle nog vara bra... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

30 januari 2016 23:21

ÄNTLIGEN! Att du och Molly träffades alltså! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards