Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Samma elände idag

Av Sigge Svamphund - 17 januari 2016 18:08

Nä inte var det vår när jag vaknade inte.

Fast ok, det var "bara" 14 minus när jag skulle göra morgontoalett.

Gäller att leta efter de små positiva sakerna.

 

Skulle på en längre runda.

Eller de blir inte speciellt långa i detta skitväder.

Gick en stund på gatorna för att komma till en annan liten skog.

 

När röken från värmeverket lägger sej så här då är det kallt.

 

Det stackars ogräset ser alldeles stelfruset ut.

Jag vill för övrigt att smarrigt grönt gräs att äta nu.

 

Jaha nu gäller det att gå och hitta på nånting då.

 

Vänta på den långsamma människan hade jag ingen lust med.

För övrigt har hon ju påstått att jag ska hålla mej i rörelse när jag är ute.

 

Om det inte finns pinnar så går det alltid att tillverka en.

 

Så där med mina käftar av stål är det inga bekymmer..

Nu kan jag roa mej en stund i alla fall.

 

Och detta ska föreställa en av alla mina bra arbetsplatser.

Tänk om det kunde vara den årstiden istället.

Då kunde jag ha jobbat mycket här.

 

Trösten i eländet var att jag hittade en blodpuddingtall.

Finns inte minsta mikroskopiska smula kvar på den.

 

Jag måste faktiskt gå och kolla.

Det är ingen idé sa matte men jag måste överbevisas.

 

Tyvärr hade hon rätt.

Den bra spabäcken var stulen.

Jag BEHÖVER vatten!!!!!!!

 

Matte lyckades faktiskt hitta svamp.

Nåt litet krös som ser ut som bärnsten när solen lyser på det.

 

Fast nu har jag bråttom.

Hörde nämligen att jag skulle få gå till Siri eftersom matte skulle låna nåt där.

 

Allt fryser just nu.

Siris stackars bil var alldeles full med istappar.

 

Finns det nåt till mej?

Jag är hungrig.

 

Perfekt fanns en matlåda åt mej med kött och potatis.

Var alldeles utsökt gott.

Siri var inte hemma när jag kom, hon rastade sin husse.

Fast hon kom ganska snart och ville ha blodpudding.

 

Inna jag skulle gå hem så tog vi en runda på hennes tomt.

Jag pinkade in ordentligt så inga andra hundar tror att de ska till kylskåpet.

Gick hem och slappade.

     

Nu kommer förhoppningsvis batteriet till min bil att börja leva igen.

Matte lånade en batteriladdare av Sirihusse och snäll granne hjälpte matte att skruva bort batteriet.

Nu bor det i hallen och laddas.

Håll gärna en och annan tumme och tass för att det går bra.




 
 
Ludde

Ludde

17 januari 2016 23:31

Klart att batteriet vill komma in och bli laddat. Då får ni passa på att åka till någon sydlig skog sen där du kan hitta öppet vatten. I frankrike lär det visst finnas ofrusna vatten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Lillian

Lillian

18 januari 2016 07:23

Fint kaldt vintervær, med det er godt å komme inn igjen etter slike turer. Bilen min var ikke helt samarbeidsvillig i helga, så jeg må nok kjøpe nytt batteri for å komme meg på flere tuer.

http://www.sognafaret.no

 
Ingen bild

Christina Johansson

18 januari 2016 17:39

Det är tur Sigge att det finns blodpuddingsträd. Gott för hundar. Finemangs att batteriet har fått flytta in i värmen och laddas så att Ni kan åka på Era utflykter när det är laddat klart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards