Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

I alla fall träffat lite vänner

Av Sigge Svamphund - 3 januari 2016 18:09

Inte fick jag åka till mina bra skogar i dag heller.

Det där fulvinteranfallet har visst gjort de allra flesta vägarna väldigt hala.

Skitväder, jag vill till mina stora skogar!!!

 

Om jag nu inte varit fånge i onödiga kopplet så..............

Försökte låtsas att jag hittat en osedvanligt intressant doft men matte genomskådade mitt försök.

 

Men titta där står ju Smilla och vill umgås med den ensamma svamphunden.

Mycket trevligt.

 

Hennes husse skottade bort en massa onödig snö.

Jag föröskte faktiskt ge hjälpande tassar men misslyckades.

 

Gick vidare,

Såg inga jag känner, var alldeles ensam.

 

Undrar om jag har sån tur att det kan vara lokal badsäsong på den här bra badplatsen?

 

Nä inte det inte.

Bara en massa onödig is och fulvinter.

Borde faktiskt hållas öppet vatten till alla badsugna hundar.

 

Vid skidbacken på andra sidan sjön var det alldeles dimmigt av de där kanonerna som tydligen tillverkar

lappmögel för fullt nu.

 

Efter att ha ägnat tid åt att leta efter nåt skoj utan framgång så bestämde jag att jag skulle in här.

 

Ingen hade rört min dunk.

Jag fick slita ganska mycket för att få loss den.

 

Men sen hade jag skoj med den länge.

Fler bra dunkar till mej.

Matte funderade mest på om Räv hade flyttat för hon såg inga spår.

 

Räv bor kvar, det fanns spår i snön.

Fast den är oartig, jag har fortfarande inte lyckats träffa den.

 

Trollen hade däremot glömt att gå hem och lägga sej.

Lite av fixeringsbild men deras ansikten syns om man tittar noga.

 

I brist på bättre syselsättning efter att ha gömt dunken så återupptog jag min gamla hobby att

bygga mattefällor.

Tyvärr upptäckte hon dom varje gång så det blev inga snörull.

 

Tog med mej pinnen eftersom jag kanske skulle behöva den till nåt.

Men sen insåg jag att jag inte hade behov av den och gömde den,

 

Jo jag tänkte att det skulle vara trevligt att gå ner här en stund.

Du kan vänta på vägen om du vill.

 

Titta så underbart.

Men tro inte att jag kom ner till vattnet inte.

Nä badkrukan förbjöd mej och pratade om minusgarader och annat fullkomligt onödigt.

 

Undrar om jag ska kolla hundbadet?

Ingen idé du blior bara besviken sa matte.

För en gångs skulle så hade hon nog rätt så jag avstod.

 

Jag klär INTE i vitt skägg.

Vill inte ha det men det återkom hela tiden.

 

Dör borta ser jag nåt trevligt.

Som ni ser är jag fånge igen för att inte "råka"  ta en omväg hem.

     

Träffade min elev Freya.

Väldigt snygg tjej.

Gick vidare mot hemma eftersom klenmatte påstod att hon frös och var hungrig och annat krafs.

 

Hej Ossy!

Han satt och vaktade pizzerian bredvid mitt hemma.

Antar att hans husse var och köpte pizza till Ossy.

Undrar varför matte aldrig köper pizza till mej, fast hon köper inte ens till sej,

Tror det är dags att införa nya rutiner i detta hus.

I morgon är jag faktiskt lovad att jag ska få ut och åka, verkligen på tiden.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards