Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Överlevde natten

Av Sigge Svamphund - 1 januari 2016 18:12

Jodå jag klarade natten från helvetet nu igen.

Visst smällde det en hel del ute, men ändå inte så mycket.

Jag gillar det absolut inte men matte har sett mej mycket mer stressad än vad jag var i natt.

Somnade gott när friden hade sänkt sej.

Så blev det idag.

Trodde att jag skulle bli skjutsad till nån bra skog men det had einte matte nån lust med.

Blåst kallt och en massa andra mänskliga dumheter.

 

Den huvudlösa svamphunden kollar att närmaste hemmaskogen är likadan som förra året.

Det är den.

 

Fanns godisservering i ihåliga trädstammen.

Finns inget godis där nu.

Så hände det konstiga saker.

 

Kollade trädstammen igen och helt plötsligt låg min boll jag fick härom dagen där.

Fattade ingenting sist jag såg den var den hemma.

 

Gissa om jag roade mej med den.

Den studsar hur bra som helst, kolla den röda pricken ovanför mej.

 

Fick springa mycket och fort för att kunna fånga den.

Väldigt bra boll det där.

 

Upprepade detta många gånger.

Matte fick kasta bollen så den studsade och sen sprang jag.

 

Säj den lycka som varar.

Nu börjas det.

Ska sitta och vänta och matte planerar för sitt försvinnande.

 

Om jag förföljer dej?

Absolut inte, litar bara inte på att du inte går vilse.

Fick gå tillbaka och sätta mej igen skitmatte!!!!!!

 

Så var det dgas då.

Hon har gömt MIN boll!!!!

Jag fick leta ordentliogt för att hitta den.

 

Men jag hittade den självklart.

Funderar på om jag ska börja gömma hennes tillhörigheter som hämnd.

 

Hm, nu blev det svårt.

Godistallen blommar och jag behöver städa den.

Men tänk om hon gömmer min boll medan jag är upptagen?

 

Jadå, här har jag precis rotat fram den igen.

Räckte med nån sekunds opuppmärksamhet så var den försvunnen.

 

Ovenför skidbacken hade de tydligen roat sej rejält i natt men glömt att städa.

Fullt med rester efter fyrverkerieländen överallt.

 

Det här är också väldigt skoj.

Låta bollen rulla nerför en backe och jaga den.

Kan jag rekommendera till andra hundar.

Men så....................

 

Nu händer det grejer och jag har faktiskt bråttom.

Detta tänker jag inte missa.

 

Titta matte visst var jag duktig?

Jag har hittat Siri!!!!!!

     

Visade självklart min superboll.

Eftersom jag vet att människor av naturen är väldigt korkade så gäller det att vara övertydlig.

Som här placera bollen mellan fötterna på Sirihusse så han skulle begripa att jag behövde få den kastad.

 

Människorna påstod att de frös och matte sa att jag skulle gå hem.

Jodå jag ska gå hem men först.............

 

Kan väl hända att jag inte alls bor åt det här hållet men jag ska i alla fall ta den här vägen.

Finns viktiga saker där.

 

Helt enliigt min plan.

Tog mej in hos Siri och berättade högljutt att jag svälte, hade inte ätit på många evigheter.

Käkade en hel del gott och fikade också.

Precis vad jag behövde.

Sen släpades jag hem till tråkhemma och slappade.

Dötrist eftermiddagsrunda eftersom alla mina affärer var stängda.

Irriterande detta att de är mer stängda än öppna just nu.

Hoppas att bättre ordning infaller snarast.





 
 
Ludde

Ludde

1 januari 2016 22:32

Skönt att du inte led så mycket av raketerna. Jag tyckte det var mindre än tidigare men jag förstår inte att några måste börja mitt på dagen med smällandet. Jag tycker att din matte ska skaffa sig en egen boll som hon kan gömma. Inte särskilt att sno din boll och gömma den. Hon kan väl hålla sig till att kasta den istället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards