Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 april 2013

Av Sigge Svamphund - 19 april 2013 17:52

Blev en upptagen kväll för matte igår.

En massa prata i telefonen, leta telefonnummer, prata mera och skicka sms och så där höll

det på.

Kommer till vad som hänt.

Idag skulle jag åka till Eskilstuna på nån sån där turné.

Egentligen skulle jag ha besökt en skog på väg dit men det blåste och förökte komma hälsovådligt regn.

 

Hamnade på Djurgår´n i stället.

Skitmatte påstod att jag överdrev här, gjorde jag INTE.

Vem vet när vattetjuven börjar härja igen, alla spa ska utnyttjas även de vid gator.

 

Ja, ja jag vet minsann att det brukar finnas fler att tillgå och de ska kollas.

 

Jadå och i alldeles utmärkt skick.

Hade gärna stannat resten av dagen.

 

Blåsten har ställt till det, jag gjorde en insats och städade bort en del grenar.

 

Hittade till och med en nästansjö där jag hade mycket trevligt.

Hann med en del vanliga hundgöromål också.

Sen var det en massa passa bilen, bästa stoppet var självklart när jag såg att hon besökte Grisöronaffären.

Sen hamnade jag hos mattes mamma.

Insåg att det nog var lunch på gång där.

 

Tänker ni två äta upp den där utan att bjuda mej?

Var nåt typ firande av att den ena blivit äldre och den andra snart fyller 18 igen.

Doftade underbart.

 

Snåljåpar!!

Detta var vad jag serverades.

EN bit, jag hade kunnat smälla i mej hela smörgårtårtan.

 

Ni bara äter och äter och jag SVÄLTER!

Fick en bit till, stillade värsta hungern.

Sen bjöd jag mej på ett par skorpor och nån kaka.

Så var det dags att åka vidare, passa tråk ICA Maxi stod på schemat.

Så skulle jag åka hem, men matte körde en underlig väg.

 

Skumt, jag hamnade i skogen där mina engelska vänner bor.

Var ju där i onsdags, skulle jag få hälsa på dom idag igen?

 

Detta ska föreställa bäcken mellan sjöarna.

Det är en älv med forsande vatten, och det låter alldeles väldigt mycket där.

 

Fastnade i onödiga kopplet av säkerhetsskäl sa matte.

Ännu underligare där står mina kompisars bil.

Mattes upptagenhet i går kväll började med ett paniksamtal från mina engelska vänner.

De behövde akut hjälp med telefonnummer.

Tur i oturen så hade de åkt i väg, inga problem men så kom de tillbaka.

 

Bäcken/älven hade snott vägen.

Bilden är tagen med zoom och fel vinkel i verkligheten är det en dryg meter brett och minst 1,5 meter djupt.

De kom alltså inte hem och nu var goda råd dyra.

Men efter en massa ringade och grejande så fick de hjälp så de kunde komma till sitt hus.

 

Det är förenat med livsfara att vistas där.

Här syns det nästan hur underminerat det är och mer av vägen kommer att rasa om det inte redan

gjort det.

 

Den här bilden tog ju matte i onsdags.

Jag ligger precis där vägen är borta, tror ni hon haft mardrömmar.

Tänk om det hade hänt då, i så fall hade det inte funnits nån svamhund nu.

 

Men matte doppa tassarna kan jag väl få göra?

Fick inte ens doppa en klospets och dånet är obeskrivigt.

Värre lär det bli för onödiga isen är kvar på båda sjöarna och massor med lappmögel i skogen.

 

Längre bort bland granarna simmade jag i förrgår.

Då var det torrt här, men sjön har blivit större, spaade bara lite och gjore granbarrsinpackning.

 

Nästansjön bland granarna har gett sej på vägen här också.

Måtte den inte rasa här med för då sitter mina kompisar alldeles fast.

 

En sån här lapp sitter där vägen börjar så ingen tror att de ska vandra.

Matte har haft kontakt med mina vänner som pratat med markägare och fixare. tar minst två veckor innan

de ens kan börja göra nåt.

Vattnet måste nå sin kulmen och hinna sjunka en del också.

Skulle åka hem.

 

Intressant eller inte.

Rinner en "liten" å bredvid vägen är en älv eller nåt nu.

 

Här ska det finnas en sjö på höger sida en bit från vägen.

Var sjö över vägen och en bra bit till.

Är ganska blött i mina trakter just nu.

Kom i alla fall hem.

I morgon ska jag jobba, med en alldeles väldig tur så kommer jag att kunna vandra hela min långa

Sörmlandsledsetapp. 

Med lite mindre tur kommer jag åtminstone till skärmskyddet.

Med otur kommer jag kanske inte ens så långt.

Beror helt på hur det är i skogen, det kan ju vara sjaör och älvar överallt plus mer vägras.

Matte måste föröska komma så långt som möjligt för att sätta upp lapp från det hållet om att leden

inte går att vandra.

Inte skoj om nån vandrar en mil för att sen vara tvungen att vända.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards