Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Sigge Svamphund - 11 april 2013 18:07

Fy vilken vidrig kväll det blev igår!

Jag låg och funderade över en massa olösta gåtor och diverse annat väsentligt när matte ropade.

Skulle ha lekt döv och gjort mej osynlig.

Tyvärr så gick jag till henne, i samma stund som jag såg hennes lömska leende så hade hon ett järngrepp

i mitt halsband.

Släpades mot en mycket plågsam död i tortyrkammaren.

Hann fundera på alla viktiga saker som jag inte hunnit med i mitt hundliv medan hon hällde hela Mälaren

över mej.

Sen hade hon lyckats släpa in sjutton oljefat med grönsåpa i tortyrkammaren, allt innehåll i dom

gnuggade hon in i min päls.

Jag hamnade i den berömda tunneln och såg mitt eländiga hundliv passera revy.

När jag började se ljuset i slutet av den så tömde satmaran hela Vättern över min stackars kropp.

Helt plötsligt var tunneln och ljuset borta och i stället höll satmaran på och lindade in mej i en handduk.

Vid närmare eftertanke inser jag att hon i själva verket försökte strypa mej.

Men på nåt sätt kom jag ut från tortyrkammaren med livet i behåll men en nära döden upplevelse rikare.

Vägrade självklart att ens titta på satmaran som försökte muta mej med grisknorr.

Jag äter INTE grisknorrar och är omutbar.

Försökte skänka bort henne på Facebook, var till och med berädd att betala för hennes försvinnande.

Två nappade, Molles matte och Klosterkatterna.

Följde med ut på nattkiss, i protest så somnade jag sen i min fåtölj.

Hoppades att hon skulle ha försvunnit under natten.

Vaknade i morse bara för att inse att hon var kvar och inte alls hade flyttat.

Blev anklagad för att ha käkat grisknorr under natten, hade jag inte alls.

Säkert katterna som tagit den.

Insåg att min päls är väre än nånsin, den stinker och står åt alla håll.

Ville egentligen inte visa mej ute ifall jag skulle träffa nån jag känner.

Men jag hamnade i min bil tillsammans med sommardäcken.

Åkte till frallan Einar vars lillhusse skulle byta däck på min bil, jag gick till skogen.

 

Min skog, även om jag inte varit här på ett par år eller nåt.

 

Fanns i alla fall rejäla grankottar åt mej.

Snälla studera INTE min päls, jag vet precis hur hemsk jag ser ut.

 

Inte bra detta.

Alldeles för mycket vinter, jag var av naturliga skäl i desperat behov av spagropar.

Leriga med massor av lukta gottvatten.

 

Titta tröst i bedrövelsen, en tunna!

Planerade genast att roa mej.

 

Allt går mej emot.

Tunnan var fastspikad och gick inte att rubba.

 

Pinkade på en ensilagebal istället.

Så bestämde jag att jag skulle kolla alla bra spa som brukar finnas där.

 

Den där onödiga isen den härjar tydligen precis överallt

Inte en Vilda grisarna har lyckats döda den.

 

Här var det ännu värre.

Fanns inte ens is alltå finns det inget vatten.

Ägnade massor med tid och kraft åt att leta och leta.

 

Här trodde jag faktiskt, men det var typ en millimeter vatten ovanpå isen bara.

Gick inte att döda iseländet heller.

 

Tillbaka ute på vägen.

Inte minsta lilla inpackning blev gjord.

Långt där borta ligger det en sjö, men den var oanvändbar dold under iseländet.

 

Så nu är Hulken redo för sommaren med sina sommardäck på.

Skulle åka hem, men på väg hem så stannade matte vid hemmaskogen.

Jag hade varit så upptagen med spajakten att jag hade glömt att uppsöka nån gran.

Tror egentligen att det var kvardröjande chockskador efter gårdagen.

 

Hittade nåt som en gång för länge sen varit en docka.

Gick bra att ha skoj med den.

 

Tänk om.......................

Här brukar jag hitta mängder med Svart trumpetsvamp och Mandelriskor.

Inte ett liv, jag vill jobba!!!!!!!

Resten av dagen har jag mest slappat.

I morgon är en mycket upptagen dag och kväll.

Ska åka till Arlanda och hämta mattes mamma som förhoppningsvis har våren med i nån påse.

Så ska jag visst nånstans på väg dit och få en överraskning säjer hon matte/satmaran

Undrar om det är nån extra avancerad hundtortyr.

Hur som helst får ni inget veta om det förrens på lördagmorgon.

Det lär vara mitt i natten innan jag är hemma, mattemamma landar sent och så lär väl antingen E4 eller E18

ha dragits om igen så matte får köra lite vilse.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards