Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 3 mars 2013 17:59

Till att börja med...............

URSÄKTA att den irriterande reklamen dykt upp.

Vi har länge betalt bort den genom att skicka sms, men nu funkar inte det.

Jodå, matte har fixat med det där stället om ska göra det möjligt att fortfarande betala via sms, men det strular här på Bloggplatsen.

Mail har skickats så förhoppningsvis kommer det svar och den försvinner igen.

Eftersom jag smällde i mej en massa gott igår så trodde matte att jag skulle behöva besöka extra

många granar idag.

 

Tack matte för att du begrep att min bil skulle användas!

Här är jag på väg in i Bäverbäcksskogen.

Massor med planer hade jag.

 

Äsch!

Jag trodde att jag skulle kunna spaa här, gick inte.

 

Tack snälla Bäverbäcksskogen!

Ser ni den har gett mej massor med grankottar, alldeles prickigt på vägen.

Hade faktiskt problem med vilken kotte jag skulle välja, var evigheter sen det såg ut så här.

Tänk att skogen visste att jag har fyllt år och ville ge mej present, eller så är det ett tack för att

jag gödslar så många granar.

 

Du matte kan gå nån annastans nån timme eller så och fullkomligt strunta i vad jag gör.

Hon vägrade att gå utan mej så jag blev blåst på Bäverbäcken.

Bara en massa mänskligt tjafs om för kallt i vattnet och annat hon inte begriper ett dugg om.

Nästa gång jag passerar så kanske allt lappmögel försvunnit och då blir det badförbud för att bäcken

förvandlats till Bäverälven.

 

De där orullade tunnorna de står där de står och jag kan inte rulla med dom.

Var är barmarken?

 

Bestämde att jag skulle gå en bit på den här vägen.

Länge sen sist så jag hade mycket att kolla.

Matte gick mest och muttrade om att det kommer att ta evigheter innan vi kan köra bil här.

Ska visst göra det när det ska målas markeringar på min långa Sörmlandsledsetapp.

I stället för att släpa tung färghink i många kilometer genom skogen så lånar vi nyckel till bommen och åker

många kilometer för att komma närmare stället där det ska fixas.

 

Bakom mej så skymtar et lite svart,

Det är min godismoj, hade faktiskt inga större förhoppningar om godis där idag.

 

Jodå, det fanns mycket.

Märkligt för det verkade vara en salig blandning av mitt presentgodis, hur nu det hamnat där.

Strunt samma jag länsade självklart godismojen på allt.

 

Här bakom mej ska det vara ett ljuvligt spakärr.

Fast inte idag.

Tröttnade på den vägen och gick tillbaka.

 

Tro inte att jag tänker gå till bilen.

Jag ska åt det här hållet med eller utan matte.

 

Dagens första vårtecken.

Det börjar komma fram grus på vägen, underbart!

 

Detta var mindre underbart.

Skulle kolla om kanske,med tur, men inget spa inte.

Höll på att fastna istället.

 

Så där framme vid mitt mål.

Nu ska jag roa mej.

 

Rullade massor med min tunna och hade jätteskoj.

Mer tunnrullning till alla hundar!

 

Fortsatte en bit på vägen.

Snälla skogen hade spritt ut ännu mer grankottar till mej.

Känner mej rik när jag kan välja och vraka.

Nu ska det bara bli barmark så jag kan jobba på allvar också.

 

Nästa vårtecken.

Kolla molnen, de är såna där små tussar som det brukar vara på sommaren.

Det finns hopp.

 

Fast mina Bombmurklor de får jag nog vänta på ännu ett tag.

Matte pratar om en månad, vad då nästa vecka anser jag.

Åkte hem och smällde i mej en del mer av allt mitt utsökta godis.

Till sist en bild som matte har lånat från Livbojen för hemlösa katters FB sida.

 

Om man har långhårig katt så behöver man hålla efter pälsen med kammning.

Bilden längst till vänster är Aslan en gul vit långhårig kille, han ser alldeles normal ut så länge han inte klappas.

Bilden i mitten är Aslans päls avrakad av veterinär.

En 3 centimeter tjock filttova som täckt hela hans kropp, rena undret att han kunnat röra på sej

Sånt här gör frukatnsvärt ont på en katt.

Numer ser han ut som på sista bilden, bara päls kvar på huvud och svans. Syns ränder i huden efter pälsen,

rena undret att han inte fått sår.

Som sagt även kattpälsar ska skötas.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards