Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 4 mars 2013 18:08

Visst jag är just nu 9 år och 2 dagar, alltså en hund i mina allra bästa år.

Tänker minsann fortsätta att jobba, bada, spaa, ragga tikar, utbilda nya svamphundar och allt annat

som är skoj

Men skitmatte har anklagat mej för begynnande demens idag.

 

På väg ut på långrunda.

Badsäsongen är fortfarande mycket avlägsen.

 

Några människovalpar hade tydligen roat sej med att bygga en stor lappmögel borg.

Vore bättre med grönt gräs där.

 

Titta, maskrosen som blommade i januari har dött.

Inte alls bra.

Ungefär när matte hade tagit den här bilden då kom Schäfer Freja som rastade sin husse.

 

Dejta????

Jag ?????

Nä, känner inte för det, tänker faktiskt hålla avstånd.

Matte vet att hon tog ett par bilder på Schäfer Freja men de fastnade inte i kameran.

Bara för att jag höll avstånd så blev jag anklagad för sån där demens.

Löjligt!

Jag vet minsann alltid vad jag pysslar med.

 

Om jag fått bestämma så hade vi gått på spårvägen.

Men nu fick jag inte göra det, korkat för det var förenat med livsfara en bit på Vilda grisvägen.

 

Dagens vårtecken, det blir större och större fläckar med barmark.

Mycket trevligt.

 

Om jag nu varit dement som skitmatte påstår så hade jag faktiskt inte kommit ihåg var jag gömde dunken sist.

Jag visste precis var jag hade den.

Roade mej som vanligt länge och mycket med den.

 

Nu du Räv, nu ska du sättas på prov.

Jag bestämde mej för att gömma dunken nära grytet,

Ska bli spännande att se om Räv låter mina tillhörigheter vara ifred.

 

Nu gick det faktiskt för första gången på evigheter att komma fram inne i skogen vid grytet,

Hade självklart mycket att kolla.

Här ska marken bli alldeles blå av blåsippor inom en inte alltför avlägsen framtid hoppas jag.

 

Nu blev jag oskyldigt anklagad igen.

Är du dement, du brukar aldrig flisa sönder pinnar.

Nä, det kanske jag inte brukar men man måste ju faktiskt prova lite nya sysselsättningar.

Jag har full koll på vad jag pysslar med!

 

Ja, ja skitmatte jag vet att det inte växer Svart trumpetsvamp just nu.

Tänkte bara kolla om några övervintrat under lappmöglet eller så.

Fanns inga övervintrade.

 

Ute på spårvägen hittade jag en flaska som nån slarvig männika kastat.

Den tog jag sjävklart tass om och hade mycket skoj med.

 

Fynd ska gömmas till kommande behov.

Alltså har jag grävt ner den på en noga utvald plats.

 

Hm, det var bra korkat att nobba dejten med Freja.

Kom på det när jag passerade hennes hus.

Jaha, det var för sent för det var ingen Freja ute som ville träffa mej.

Antar att jag måsta vara extra smörig nästa gång jag träffar henne,

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde, har mest försökt få matte att begripa att jag inte alls är 

dement utan alldeles normal och snabbtänkt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards