Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Sigge Svamphund - 30 mars 2013 18:03

Först verkade det bli tråk.

Skitmatte hade  inte ett dugg lust att skjutsa mej till bra skog.

Nä hålla till i hemmasogarna skulle få duga idag.

 

Trodde att jag som vanligt var aldeles enam och övergiven tills jag slutade glo på campingen.

För långt där borta så................................

 

Schäfer Freja!

Var många evigheter sen sist och jag var ganska övertygad om att hästmonstret tagit henne.

Vi har tydligen bara lyckats missa varandra i flera veckor.

Trevligt att få umgås en stund.

Sen fick jag tyvärr fortsätta på ensamma tassar.

 

Här luktade det så otroligt gott att jag  var tvungen att riktigt gnugga in doften.

Sen utsattes jag för prövningar.

 

Jag bara luktar, eller kanske att jag ska ta en tur uppför sluttningen.

Det var här jag drog i väg när matte fick ägna sej åt bergsbestigning sen för att rädda mej.

Hörde en massa konstiga ramsor och hot om onödiga kopplet.

 

Titta vad duktig jag är.

Sköter mej alltid!

 

Ingen badsäsong idag heller.

Skitis, jag behöver simma!

 

Jobba behöver jag också göra.

Tänk på lågan bakom mej där brukar jag hitta mängder med ostronmussling.

Undrar om det blir nåt jobba i år, vill inte vara arbetslös längre.

 

Tänkte avlägga en artighetsvisit hos Räv.

Verkade inte vara nån hemma, eller så ville hon inte träffa mej.

 

Kom ut på Dunkvägen.

Nu är det spännade, undrar om min dunk är kvar där jag gömde den?

Den verkade i alla fall inte ha hamnat på vägen.

 

Skönt!

Dunk låg precis där jag placerade den sist.

Roade mej med den innan jag gömde den på ett helt annat ställe.

 

Ute på Vilda grisvägen.

Äntligen ett litet spa.

Ungefär här ringde mattes mobil varvid hon vänligt svarade med "Håll käften".

INTE avsett för hennes valp utan tydligen var jag väl högljudd när jag tränade spaskall.

 

Märkligt mänskligt intresse att stå och stirra på alla myror som kryllar runt.

Jag hade en utgrävning i en driva i stället.

 

Titta vad jag fyndade!!!!!!!!

En alldeles utmärkt boll, den har nog legat där hela vintern och väntat på att jag skulle komma och fynda den.

 

Hade väldigt skoj med den.

Såna kan till och med matte som är usel på att kasta få iväg riktigt långt.

 

Va?

Gå hem?

Nä jag har ingen lust, jag vill fortsätta att busa med min fyndade boll i flera timmar till.

Blev till slut tvungen att följa med.

 

Underbart.

Fanns ett spa mitt på Heden som jag självklart utnyttjade rejält.

De är ju ännu tämligen sällsynta.

För övrigt har inte dagen fört med sej nåt av värde.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards