Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Passat tråkhus

Av Sigge Svamphund - 13 november 2011 17:58

TRÅÅÅÅÅÅKDAG!!!!!!!!!

Roligast hade jag i morse när min morgontoalett bestod av en längre runda.

 

Malmköping en tidig söndagmorgon innebär att det är så dött att jag kan vara utan onödigt koppel

långt innan skog och andra trevligheter.

Föredrar ju att vara på fri tass.

Var inte ens ordentligt ljust när jag fick gå till skogen som för övrigt inte var stulen av dimman idag.

 

En svamphund är alltid i tjänst så jag jobbade självklart.

Förbaskade tråkmatte som totalvägrade att plocka tre kantareller och 7 miljarder trattkantareller!!!!!

Drog planlöst runt i skogen och roade mej på egen tass.

Gjorde ett par försök att få gå till sjön för ett morgondopp men matte totalvägrade.

 

På väg hem och nu har det faktiskt blivit ljust ute.

Fortfarande bara jag och matte ute så jag kunde vara på fri tass.

Gick hem, matte gömde godis och gav mej ett grisöra sen försvann hon.

Hittade snabbt godiset och käkade upp grisörat.

Sen hade jag tråkigt varvat med ännu tråkigare.

Matte behagade återkomma halvt ihjälfrusen och sur.

Var tydligen en pestdag som började illa.

Matte skulle ta fram plånboken, bara det att den låg minsann kvar hemma hos mej.

I stället hade den senila människan stoppat...........................svampkniven i fickan!!!!!!!!!

Nån som vill ärva en matte som bör hållas i kort koppel under ständig uppsikt???

Tog i alla fall med henne ut.

 

Mörkt ute igen och fontänen har fortfarande inte återfått vattnet.

Hade faktiskt tänkt att bada lite.

Inte ens det kunde jag göra.

Men i morgon då ska jag roa mej, ska till skogen ihop med en av mina hundpolare och jag har hört nåt

om att grilla korv.

 
 
Rudi

Rudi

13 november 2011 18:36

Stackare!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Siri o Saga

13 november 2011 19:41

Hejsan snygging!
Vår matte har nog haft det liknande som din men hon hade ialla fall lite gott med sig hem i form av pizzakanter ....gott
Vi vill gärna se dig snart men virrmatte har skrivit dåligt både dag och tid mån eller tis nog bäst vi hörs en gång till
varmkramar till både dig och matte.

 
Pelle

Pelle

13 november 2011 20:08

Nä, nu får du allt ta och sköta om din matte lite mera! Tur att svampen börjar minska i skogen så hon får lite vila. Mitt bästa tips är att lägga dig i hennes knä och kräva gos och klappar i minst en halvtimme om dan. Då blir hon snart sig själv igen.

http://bomanskassar.wordpress.com

 
irmelinat

irmelinat

13 november 2011 20:59

Hej Sigge ! Tack för ditt erbjudande om kurs, men 15 mil enkel väg är lite väl långt. Jag & Meja bor ett stenkast ifrån världsberömda Knutby, där det dessutom finns tonvis med kantareller i skogarna. Jag har köpt boken Plocka svamp med hund / Bogdan Bojanic men hoppas alltid på mera tid som inte finns. Meja går ½-1 mil varje vardag med hundvakten, en pensionär 70+ så hon har inte tråkigt. Försökte tipsa en till vän om din blogg, men hon har redan följt dina dagliga äventyr i 1,5 år tid.
Ha det gott / Ylva

http://irmelinat.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

13 november 2011 21:39

Trist att matte var så svårflirtad i dag. Men det kommer nya dagar Sigge, nya härliga, sjumilapromenader, nya härliga dopp och nya härliga svampställen!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

13 november 2011 22:11

Attans synd om dig Sigge som måste passa tråkhuset hela dagen :( Du har det verkligen inte lätt din stackare med en sån senil matte....Tror du att det kan finnas någon bra "kom i håg kurs" som du skulle kunna skicka henne på ;)

Hoppas att matten fick nått sålt på marknaden.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ludde

Ludde

13 november 2011 22:34

Förmodligen är Malmköping bebott av en massa festprissar som precis gått och lagt sig när du går ut på första rundan. Trodde du lärt din matte att det inte är någon idé att gå ut utan svamphund. Du får vara glad att hon över huvud taget hittade hem... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

14 november 2011 00:41

Snart, Sigge, så är det ny svampsäsong, och en mer entusiastisk matte - murklorna kommer! För nu kommer vi närmare våren för varje dag som går... Det du, det är något att tänka på... ;) Nu när hon nobbar trattisar...

http://kasperian2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards