Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Ännu en dag i mitt hundliv

Av Sigge Svamphund - 8 november 2011 17:47

Här inte hänt så mycket i mitt hundliv idag.

Matte vaknade med huvudvärk och påstod att hon var trött.

Jaha, det är i alla fall inte mitt bekymmer att hon blir ännu galnare när det är fullmåne.

Hur som helst så hade hon ingen lust att skjtsa mej nånstans idag utan det skulle bli hemmaskogarna.

 

Efter att ha dragit runt på gatorna en stund så hamnade jag på spårvägen.

Går ganska mycket hundar där kände jag.

Men inte mötte jag några trevliga tikar inte.

 

Gott gräs finns det fortfarande.

Fast matte som inget begriper påstår att gräs det äter ko och hästmonster.

Nädå, de äter som sagt svamphundar, fast jag älskar saftigt gräs.

 

Fanns trevliga spagropar så jag gjorde många inpackningar.

Planen var att jag skulle få gå till en sjö en bra bit bort i skogen.

Där tänkte jag sen simma bort alla inpackningar.

 

Någon som behöver en tröja?

I mina skogar finns precis allt.

Den här har troligen nån vandrare tappat för vi var på en av Sörmlandsledensetapper.

 

Som sagt det var en gång en Sörmlandsledesetapp.

Någonstans under alla små träd finns den.

Matte var snäll mot vår etappledarkollega och drog bort det allra värsta så vi kom fram.

Tyvärr så har ju samma sak hänt på vår etapp några gånger.

 

Gjorde tappra försök att jobba.

Jodå, jag fick min kotte kastad som belöning varje gång men inte en trattkantarell matte plockade.

Begriper inte, hon kunde ha haft minst ett par fyllda sopsäckar med sej hem.

 

Någonstans här ska Sörmlandsleden finnas.

Alla markeringar är borta och stigen sönderkörd.

Matte som har ett superlokalsinne i skogen hittade leden igen bara för att upptäcka att den var totalt

försvunnen en bit bort.

Stackars etappledaren på etapp 20 den har att göra med att fixa markeringar och få leden vandringsbar.

Jag kom aldrig till sjön, matte gav upp för det var för jobbigt att ta sej fram i djupa hjulspår och

försvunnen led.

Alltså tog vi en annan väg genom skogen.

 

Jobbade mer och  nu var det minsann godkänt.

 

Rökslöjskivlingar i massor det ville matte ha.

Det är en mycket god svamp men absolut ingen nybörjarsort.

Trevligt att hon i alla fall behagar plocka några av mina fynd.

 

På väg ut ur skogen och kolla himlen!!!!!!!!

Det där rödlistade fenomenet som kallas sol har visat sej!

 

Hamnade på en helt ny väg där jag hade väldigt mycket att kolla.

Bra med mattes superlokalsinne i skogen, det gör att jag hamnar på nya trevliga ställen utan att vi går vilse.

 

På väg hem och passerar campingen.

Hade planer på att gå till hundbadet och simma.

Fick inte med mej matte som bestämde att vi skulle en annan väg.

Alltså blåst på dagens bad.

Gick hem och serverades macka med smörstekt rökslöjskivling till lunch.

Utsökt hundlunch.

 

Kan meddela att katt TV gör succé.

Askur och Freja har stenkoll i fönstret och fjäderkotletterna gillar maten.

 

Var otroligt vacker färg på himlen när solen gick ner idag.

I morgon hoppas jag att matte har den goda smaken att skjutsa mej till nån av mina bra skogar.




 
 
Kasper

Kasper

8 november 2011 18:43

Dom har verkligen ställt till det, på den där etappen! Nästan lika illa på en som jag försökt gå tidigare (finns ingen bild, matte hade glömt kameran).
Din mattes lokalsinne i skogen - min matte fattar ingenting!? Är sånt verkligen möjligt? Själv kan hon gå vilse i en dunge!
Kan förresten hälsa från Mysan - hon har minsann ingen katt-TV inte! (Fast hon kan ju kolla dom där fjädersakerna live, förstås.)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

8 november 2011 21:56

Åh, vilket fint inlägg, vi njuter i fulla drag av de vackra bilderna. Tänk, att ni har så vidsträckta naturområden inpå knuten, det är annat det än vår "stenöken" här i Malmös innerstad :-)
Håller med om "icke nybörjarsvampen" den sorten hade vi aldrig vågat plocka!
Märkligt med tröjan som plötsligt hängde där på en gren :-)
Fin bild på den spejande kissen. Och så den sista - den borde man ju göra en affisch av!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Lena Deimo

Lena Deimo

8 november 2011 22:39

Ja, Sigge - t.o.m i Jämtland har vi smaskigt gräs att njuta av! Matte klagade över att hitta nya fina vallmorosetter, nya plantor av löjtnantshjärta,att kaprifolen växer så det knakar. Hon suckar och säger, att det är något FEL på väderleken numera. Tycker inte vi, även om lite snö skulle vara skoj och lekvänligt.
Moa, Maiko,Kelu

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

8 november 2011 22:45

Ovanligt med badlösa dagar. Tur att du hittade några spagropar ändå. Hussen försökte också plåta den där röda himlen, men det var inte en bild jag ville ha i MIN blogg... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

8 november 2011 22:51

Men stackars matten som är trött och har huvudvärk :( Hoppas bara hon mår bättre tills på torsdag.
Så man kan hitta kläder på eran sörmandsled, vad praktiskt om mn fryser.
Tycker ni har rätt fina hemma vägar att gå på, men jag förstår att du tröttnar på dom om du går där ofta.

Vi har också sett lite av solen idag, så härligt :)

Hälsa matten nu att hon ska krya på sig :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards