Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Började dåligt med slutade bra

Av Sigge Svamphund - 19 augusti 2010 18:03

Det dåliga började redan när jag skulle gå ut sista gången igår.

Släpades ut i hälsovådligt regn.

Fullkomligt onödigt, jag hade kunnat hålla mej hela natten utan problem.

Historien upprepades på morgonen.

Hade inget som helst behov av att gå ut eftersom det regnade.

Släpades ut i alla fall.

Funderade på om matte vill bli av med mej.

Igår var det komonster och hälsovådligt regn och så starta dagen med att få

regnskador.

Sen skulle hon åka och fixa tråksaker.

Jag var erbjuden att passa huset men föredrog att följa med.

Är alltid trevligt att åka bil och ha koll på en och annan parkeringsplats.

Efter diverse sånt så fick jag passa bilen på ett trevligt ställe.

Råkar veta att det finns en Grisöronaffär där.

Matte kom ut med en påse som luktade Grisöronaffären.

Bry dej inte, det är inget intressant sa hon bara.

Jag blev faktiskt orolig.

Har hört gnäll om min manliga doft och prat om tortyr.

Hade lite vakenmardrömmar om att hon helt plötsligt kommit ihåg att köpa

sånt där stinkande schampoo.

När jag varit hemma ett tag så upphörde hälsovådliga regnet.

Då blev det dags för min dagliga skogsrunda.

Skulle ta en sväng i Gröna männenskogen.

  

Här har jag den obligatoriska grankotten i munnen.

Jobbade som svamphund och grejade med andra viktiga hundgöromål.

  

Typ sånt här, spagropar.

  

Så jobbade jag igen.

Titta noga så syns det svamp bredvid mej.

  

Hittade ett helt gägn såna här Rimskivlingar.

Mycket god svamp som förr hette Rynkad tofsskivling.

Jag förväntade mej att få min grankotte kastad som belöning.

Matte kastade och...................................

 

Ingen grankotte inte.

Jag har fått en egen Pascogris!!

Har ju försökt stjäla menar låna hans i evigheter.

Det var alltså en sån matte skaffade i Grisöronaffären och inget vidrigt shampoo.

I bland var den bara borta men så fort jag hittade svamp så kom den fram.

Gissa vem som jobbade?

  

Eller som här, jag hittade några kantareller och hade grisen kvar.

Då la jag den snyggt som markering.

  

Men när jag var och kollade en av mina bäckar så fick jag inte ha den.

Nåt om strömmande vatten och att den skulle kunna försvinna.

Jag hade skoj i vattnet i alla fall.

  

Som här, jag är väldigt upptagen.

Finns faktiskt skum och sånt har jag inte hittat på länge.

  

Dålig inpackning ser mest ut som en misslyckad sminkning.

Men jag får väl vara glad för det lilla.

När jag gick från bäcken så fick jag tillbaka grisen.

  

Jag var tvungen att testa om det gick bra att spaa med den.

Gjorde det...........

Om jag fick bestämma så skulle grisen vara med i skogen varje gång.

Men matte påstår att den får bara följa med ibland och inte i alla skogar.

När jag kom hem så började det falla hälsovådligt regn igen.

Har alltså mest slappat sen och funderar på vad min alldeles egna gris

ska heta.

Är så rädd om den att jag tar med mej den när jag flyttar mej mellan rummen.

 
 
Marie

Marie

19 augusti 2010 18:43

Lille Sigge - du är bara underbar!!! ;-)

http://www.marieofsweden.se

 
Rudi

Rudi

19 augusti 2010 19:36

Välkommen till grisägar-gänget! Det var verkligen på tiden! Jag har ju två, den lilla heter China för så står det på den och den stora heter Miss Piggy. Visst är det attans kul med grisar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Boman

19 augusti 2010 19:53

Den där fina svampen du hittade kallas också för Mormors Nattmössa. Den är söt och jättegod! Ska genast ut och leta när morgondagen är ljus nog. Och kantareller, Kallar och lite annat gott.
http:/bomanskassar.wordpress.com

 
Kasper

Kasper

19 augusti 2010 20:35

Åh, en sån mångsidig gris! Kan till och med fås att markera svamp!!!
Härligt att du fick en egen (undrar om du slutar att försöka låna Pascos nu - eller om mycket vill ha mer, hehehe...)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

19 augusti 2010 21:30

Husse hälsar att soppsvampmackan smakade utsökt men han hittade inga nejlikbroskskivlingar. Han ska hålla utkik efter såna i fortsättningen. Matte kollade noga att det är 112 man ringer och vad han trodde sig ha ätit för soppar. (Han mår fortfarande bra och vet också att det inte finns några giftiga soppar. Bara illasmakande, men dom tänker han inte plocka. Härligt med egen gris! Grattis!!!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
EvaLena

EvaLena

19 augusti 2010 21:49

Tjena Sigge, Buttons här, så mycket kul du får var ute på, och va duktig du är på att hitta svamp. Jag får aldrig leka i skogen och hoppa i lerpölar så där, eftersom allting fastnar i håret. Jag vet eftersom när jag går till parken för träffa mina polare så blir det etthimla jobb för matte att tvätta och föna. Jag har inget emot det och tycker faktiskt att det är riktigt skönt. Lyckliga du som fick en ny gris, en sån ska jag se tigga, nästa gång jag får följa med och handla................hare bra SoS = sniff och slick

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

20 augusti 2010 00:27

Tjena Sigge. Vi har återuppstått, i alla fall mamsen. Men hon ser allt lite ankommen ut, hoppas hon inte läser det här. Vi tycker grisen ska heta Sogge Junior.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

20 augusti 2010 18:13

Va kul du har fått en alldeles egen gris, nu behöver du inte lånstjäla Pascos någe mera. Namn på en gris är inte lätt, du får utlysa en tävling på bloggen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Mattis och Malte

Mattis och Malte

20 augusti 2010 20:01

Hoppas din fina skuminpackning hjälper din päls motstå det hälsovådliga regnet!

En sån fiiiin gris!! Mycket nöje!

http://cockerliv.webs.com/apps/blog

 
Elba och Jenny

Elba och Jenny

21 augusti 2010 12:42

Grismarkeringen imponerar alldeles särskilt på oss :)

http://www.skuttspanieln.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards