Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Sigge Svamphund - 27 augusti 2010 17:41

Haft en ganska tråkig hunddag.

Har egentligen inte hänt nåt av värde.

Följde med matte som skulle fixa nåt i Malmköping, på väg dit så stannade hin

vid en skog som jag inte besökt på väldigt länge.

  

Redo för skogen med nappen grankotten på plats.

Skitmatte påstår att jag har utvecklat ett grankotteberoende och att det ser ut som

om jag använder den som napp.

Mänskligt skitprat, det går bättre att jobba med grankotte i munnen.

  

Skitskog!

Jag letade och letade, hittade några maskätna sandsoppar och inget annat.

Alltså har jag satt mej och funderat på hur jag ska göra är ju van att hitta

mängder med svamp.

  

Men envis som jag är så gav jag inte upp.

Här har jag i alla fall hittat ett gäng med blek taggsvamp.

  

Efter en massa slit så blev det nån liter med kantareller och ett par Karl Johan också.

Ja,ja jag har bättre skogar att jobba i.

  

Ser ni hunden bakom trädet?

Fast det är ingen hund det är egentligen en liten rotvälta.

Efter tråkskogen så åkte jag till Malmköping. 

Där blåste matte mej på en dejt.

Hon var i affären som snygga springer spanielbruden Vilma har.

Gissa vem som fick passa bilen?

Just det jag!

Matte kunde gott ha passat den så kunde jag ha dejtat Vilma, hundlivet är djupt

orättvist ibland.

Åkte hem och gjorde just ingenting medan matte höll på med tråksaker.

Sen var det dags att gå ut igen.

Eftersom jag inte badat så gick jag till min badudde.

  

Letade upp en massa såna här Svarta trumpetsvampar.

Har aldrig växt såna där förut men nu fanns de.

Matte blev väldigt glad för mitt fynd.

  

Jag ägande mej åt en massa trevliga simturer medan hon plockade svampen.

Kändes som en bra arbetsfördelning.

Dessutom behöver jag vara snygg imorgon.

Då ska jag åka till Skottvång igen.

Det är inget korv och köttbulleparty nu, men jag vet att jag kommer att träffa flera

av mina bästa vänner.

Med tur så kanske det finns några snygga tikar också.

Så en annan sak.

Matte har fått veta att det går inte att köpa Land i affärer.

Men det går att beställa enstaka nummer direkt från dom.

Om ni vill läsa vad som skrevs om mej så kan matte fixa så att texten kommer här.

Men det blir i så fall på söndag.

Ni kan väl meddela i kommentarerna om ni vill det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards