Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

Korvparty igen

Av Sigge Svamphund - 13 juni 2010 17:51

Dagen började alldeles som vanligt.

Gjorde min morgontoalett, slappade ett tag och sen var det dags för skogen.

Blev skjutsad till Gröna männenskogen.

Var ett tag sen jag var där så jag hade mycket att kolla.

  

Som sånt här viktigt.

Lite för lite vatten i spagropen för att den ska vara perfekt, men jag hittade

massor med spagropar så jag ska inte klaga påstår matte som inget begriper.

  

Mycket svamphundsjobb blev det, kommer kantarellvalpar överallt nu.

Trevliga tider väntar.

  

Tittade till min favoritbäck i den skogen.

Gott om vatten så jag grejade mycket där.

  

När såna här trädstycken ligger på fel ställen så stör det mej.

Ska vara ordning i mina skogar, så jag jobbade mycket med att flytta dom till

bättre platser.

Förresten så såg vi såna där kanibalsniglar i dag också.

Flera stycken som kalasade på sin döda kompis.

Men matte fick inte ta fler äckelbilder.

Såg att Kajsa i en kommentar trodde att det var mördarsniglar på bilden.

Nä, det är vanliga svarta skogssniglar, de äter också sina kompisar.

  

Hade tur och passerade Krokodilsjön så jag badade massor.

Så jobbade jag ännu mera som svamphund genom att markera kantarellvalpar.

Snart, snart är det dags för årets första kantarellmacka, ser jag fram emot.

Var hemma och slappade ett tag innan det var dags för nästa runda.

  

Nu har jag bråttom!!!!

Är utanför idrottsplatsen och det luktar våldsamt gott från den.

  

Först så träffade jag min bästa kompis Linda.

Mycket trevigt, men det skulle bli bättre.

  

Min favoritgranne Lena hade hand om korven.

Jag fick flera stycken smaskiga tjocka korvar!

Hon borde alltid vara där och ha hand om korvderveringen.

Helst varje dag om jag fick bestämma.

Men efter tre stora korvar lyckades jag inte smöra till mej flera.

Nåt dumt mänskligt påhitt om ont i magen.

Jaha, om människor får onte i magen av mer än tre korvar, det ska väl i alla fall

inte drabba mej.

Såg folk som kom med hamburgare också men ingen som tappade nån åt mej.

Efter partyt så gick jag till min närmaste sjö och badade ännu mera.

Just nu så vräker hälsovådliga regnet ner här och matte tyckte att hon hörde sin

favorit Åskar på avstånd.

Rättelse Åskar är här så nu stängs datorn på ett tag

 
 
Cruellas sida

Cruellas sida

13 juni 2010 20:56

Vilken härlig skogstur du såg ut att ha. Och korv sen, inte illa.

http://crllaue.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

13 juni 2010 21:19

Korv och korv och korv och korv...
Jo, du , du var för tidigt inne på min blogg. Nu finns berättelsen om mig och matte p-medle där! Pinglan löpte inte på riktigt sägs det, hon hade precis slutat. Men 17 vet ja!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Stella & Doris

Stella & Doris

13 juni 2010 22:22

En massa bad och en massa korv, inte blir vi avis inte....

Jo det blir vi.....

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

13 juni 2010 23:45

Jäkla bra favoritgranne.. skicka hit henne till mig :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

14 juni 2010 08:22

Kan man få veta var korv-tanten bor....ja, ifall man har vägarna förbi??!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

14 juni 2010 11:47

Vicka snälla grannar du har som bjussar på korv, såna vill vi oxå ha, fast vi ska inte klaga för vi har en jättesnäll granne, faktiskt den enda som bor här året runt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Tessan med \\\"pälsbollarna\\\"

Tessan med \\\"pälsbollarna\\\"

14 juni 2010 15:01

Hello Sigge!
Ser att du har fullt upp som vanligt;) Här är det oxå plaskiplask i alla pölar i skogen, och vet du vad? Jag har oxå sett kantarellvalpar...jag som ALDRIG ser ngn svamp:)ja flugsvamp då förståss!
ha det gottigt!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Edith

Edith

14 juni 2010 15:10

Du Sigge är en baddare på att bada. En sån snäll granne som Lena vill jag också ha. Jag älskar korv. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards