Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Sigge Svamphund - 12 april 2010 18:18

Börjar med en varning.

Det kommer mängder med bilder.

Men jag har gjort så mycket så tyvärr får ni försöka stå ut med alla eller scrolla förbi.

Började i morse när jag såg vad matte pysslade med och jag fick bråtom.

Sen var det bilen som gällde.

  

Hamnade här!

Underbart för nu visste jag precis hur skoj det skulle bli.

På bilden är det etappgräns och etapp 22 är min och mattes.

  

Detta är ännu bättre ryggsäcken som innehåller mina mackor och mattes kaffe.

  

Sist jag var här var det djup snö och nu ingenting utom ibland där det var en del kvar.

  

Fortfarande en hel del små träd som är böjda över stigen.

Men jag gjorde många insatser som fyrbent etappledare.

Gick en liten omväg för att kolla murkelvalpar.

Jo det fanns några alldeles nyfödda på ett par ställen.

  

Ännu bättre passerade min privata fyndhörna.

Lyckades med att fynda en dunk idag igen.

M ycket trevligt.

  

Ute på Sörmlandsleden igen.

Här brukar det finnas massor med murklor, men i år får jag nog vänta ett par

veckor till innan de visar sej.

  

Skitsjö!

Fortfarande täckt av onödiga isen och ingen möjlighet att provsimma.

Men vi skulle till skärmskyddet så jag hoppades på bad där.

  

På väg dit så finns det en stuga.

Jag gjorde en snabbkoll och fyndade en handske som jag inte fick behålla.

  

Dem här bäcken brukar vara liten och smal.

Nu är den stor och forsande, jag lyckades bada i den på ett ställe.

Vid skärmskyddet så var det fika.

Skitsjön var skit där också, fast jag kunde i alla fall doppa mej.

Matte trodde inte att det varit några där på hela vintern men det hade det.

Alltså matte svor och städade efter slarviga människor.

  

De hade lämnat en present till matte (fast stava till Helena klarar de inte) och

skrivit en massa dravel i gästboken.

Matte öppnade "presenten" och fann...........

  

Detta!!!!!!!!

En sak är säker de som lämnat två såna här burkar till henne vet inget om hennes

fiskfobi som inkluderar både levande och döda monster!

Fast matte skrattade så tårarna rann.

  

Det finns människotoaletter vid skärmskyddet.

Hjälpte matte att kolla att de var i ordning efter vintern,

Planen var att vi skulle ha vänt och gått hem, men fint väder så matte tyckte att

vi kunde kolla en bit till när vi ändå höll på.

  

Mer jobb för mej.

Röjde bort pinnar som kan hindra vandrande hundar.

  

Otroligt men sant!!!!!

Vad säjs om att hitta kantareller 12 april??????

Matte fattade ingenting för hon trodde att jag hittat murkelvalpar så det tog en

stund innan hon såg dom.

Nu är det troligen så att de kom upp i höstas och har klarat vintern under snön.

  

Sen var vi här vid vackra sjön långt bort i skogen.

Här skulle vi vända hade matte tänkt.

  

Underbara sjö!!!!!!

Det gick att simma ordentligt i den.

Matte kom på att vadå, har vi gått så här långt kan vi fortsätta.

Mycket trevligt.

  

Detta är ett bevis på hur känsliga människor är.

Runt spängerna är det underbart lerigt spavatten.

Begriper inte varför människor inte uppskattar det utan måste gå på spänger.

  

Tll slut var vi vid mitt fikaberg.

Så här fint är det vid Gårmossen.

Blev fika och jag åt upp min andra macka.

  

Sen var det slut på det roliga. Strax efter berget och matte kallade kyrkan för

saker som skulle få han med horn och bockfot att rodna.

Tänker inte upprepa alla saker hon sa, men de var inte vackra.

Hänsynslösa penningkåta miljöbovar var det absolut mildaste.

Nu måste vi dit och leta fram leden under allt ris.

Efter mattes utbrott så gick vi av leden och tvärsöver skogen.

  

Kom ut här vid alla gröna hus i Bäverbäcksskogen.

Ungefär då upptäckte matte att mitt onödiga koppel det befinner sej nånstans

på Sörmlandsleden.

Tur att jag har flera här hemma.

Blev att gå vägen tillbaka.

  

Titta det växer granar på vägen!

Nä, den sitter där för att varna för en jättegrop.

Jag och matte måste åka där med bilen framöver för att fixa stolpar den sträcka

som leden följer vägen.

Men det får vänta tills det inte är såna jättehål.

  

Utfordringsplats för vilda grisar men inte för hungriga och trötta svamphundar inte.

Hittade inget gott där.

  

Men i en snödriva fanns det en macka åt mej.

Perfekt service.

  

Passerade jägarnas tillhåll jaktstugan och hade planer på tunnrullning.

Nä alldeles för mycket snö och is där.

Får vänta ett tag.

  

Kollade av sista biten som inte var gjrd pga omvägen när vi började gå.

Enligt matte skulle det vara bra med båt eller vadarstövalr för att ta sej fram här.

Inte alls, gick utmärkt att spaa.

Blev en lång dag i skogen, matte gick drygt 1,5 mil och jag minst det dubbla.

Jag ör alldeles utmattad efter en helt underbar dag.

Hoppas att ni orkat ta er igenom alla bilder.

Looovar ska inte ha så här många igen!!!!





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards