Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Sigge Svamphund - 30 april 2010 18:03

Önskar alla mina besökare en riktigt trevlig valborg!

Hoppas att ni hundar som tycker lika illa om fyrverkerier som jag gör slipper

alltför mycket av sånt under kvällen.

Har haft en ganska lugn hunddag.

Åkte i alla fall till Bäverbäcksskogen för att titta till alla murkelvalpar.

  

Efter att ha jobbat lite som murkelhund så gjorde jag ett sista försök som bombhund.

Men de där bombmurklorna vägrar att visa sej i år och nu är det nästan

för sent för dom.

De kommer före alla andra murkelsorter.

  

Blev i alla fall dopp i Bäverbäcken.

Här har jag precis tagit en underbar simtur och funderar på en till.

Sen blev det en massa slit och släp.

Massor med nya murkelvalpar lyckades jag nosa upp.

  

Mattes idiotiska ideer.

Skulle leta murklor på ett sånt där ljust och luftigt hygge.

Gott gräs fanns det i alla fall.

När detta var vacker skog då växte det mycket murklor här, men så kom de

som tror sej ha kontakt uppåt och ja vacker skog blir det aldrig mer.

  

Visste faktiskt inte att det växte glasflaskor på hyggen.

Den här ligger numer i en påse här hemma och ska till återvinning.

Tänk om ett djur hade trampat sönder den och gjort sej illa eller solen

reflekterats så mycket i glaset att det blivit brand.

  

Stövlar växer det också på hyggen.

Växte en del annat obestämbart skräp också.

Gick till ordentliga skogen istället och jobbade.

Mattte skulle ju inviga sin svampkorg idag.

  

Enligt mej är det fel modell.

Pinnen får inte plats i den.

Matte som inget begriper påstår att det varken ska vara kottar eller pinnar i korgen.

Bara svamp eller som på bilden svamp, mitt onödiga koppel och en påse med

torkad blodpudding.

Blev mycket mer murklor än de som syns på bilden.

  

Inne i skogen och jobbar hårt.

Mycket murklor och många murkelvalpar.

  

Jag och matte hade mycket delade meningar.

Hon ställde korgen på en sten och skulle ta en bild på den.

Jag trodde att den stod där för att jag skulle stoppa alla bra kottar i den.

Till slut blev jag hotade med att få passa ett träd.

  

Blev bild till slut, hur många kottar som döljer sej i korgen ska inte nämnas

enligt matte.

Jobbade massor med mer som murkelhund.

Självklart så spaade jag också och ägnade mej åt andra viktiga hundgöromål.

Efter några timmar i skogen så var det dags att åka hem.

  

Hemsk upptäckt.

Komonstern och deras monstervalpar är på fri klöv.

Dålig bild eftersom matte tog den från bilen medan hon körde.

Jag var fruktansvärt upprörd och skällde ut de lömska djuren ordentligt.

Känns mycket obehagligt att de rör sej knappt två kilometer från mitt hem.

Tänk om de rymmer?

Matte envisas ju fortfarande med att inte lyssna på mej utan påstå att det är

trevliga djur som inte alls äter svamphundar.

Resten av dagen har det inte hänt nåt av värde.

Har hört talas om att människovalparna kanske kommer och hälsar på mej imorgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards