Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Sigge Svamphund - 21 april 2010 17:55

Måste börja med stora nyheten.

På eftermiddagen fick matte mail från egendomsansvarige i Strängnäs stift.

Nu händer det saker.

I början på nästa vecka så ska han och matte träffas och titta på kyrkans skövlingar här!!

Svaret kom efter att matte skickat ett mail igen och åter bifogat bilder och text, ni vet det som fanns här för nån vecka sen.

Vad det blir av mötet återstår att se, men matte är helt plötsligt mycket längre

och går runt och pratar om att det lönar sej att reagera och lägga lite jobb på saker.

Kommer att bli mycket spännade att se vad mötet och tittandet på all skövlad skog kan ge.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något enligt matte.

Håll alla tassar och tummar ni hittar för att det kan leda till något gott.

Typ lite sparad skog eller så.

Men åter till min dag.

Blev skjutsad till Bäverbäcksskogen.

Matte skulle inventera murkeltillväxten på en del ställen där.

  

Nu är Bäverbäcken ingen älv längre så jag tog ett par dopp i den.

Väldigt skönt och uppfriskande.

Jobbade lite som murkelhund, insåg att vattenkannan inte haft den goda smaken att

trilla ner så den kom jag inte åt.

  

Passerade hos Lotta och kände för att rulla tunna.

Första tunnan var alldeles full med vatten och inte ens min samlade råstryka räckte

för att få omkull den.

  

Men det finns fler tunnor.

Lyckades få omkull en och efter lite slit så.............................

  

Yeees!!!!!!!!

Tunnrullning är underbart!!!!

Men tyvärr så tog det roliga slut matte snodde tunnan och ställde tillbaka den.

Jag tänkte fortsätta rulla tunna så det slutade med onödigt koppel.

  

Slit och släp.

Kollade en del av ett murkelställe.

Så här ser det ut överallt där.

Efter drygt hundra så tappade matte räkningen på alla murkelvalpar som jag

markerade.

Ungefär då började det falla äcklig snö så jag hann bara nosa av en ytterst liten bit

av stället.

Där kommer jag att få jobba väldigt hårt om nån vecka eller så när de växt till

sej ordentligt.

  

På väg tillbaka så passerade jag konstiga mojen där det alltid växer godis.

Mycket bra, för det växte Frolic där.

  

Jag är minsann inte så snäll som jag ser ut.

Ser ni hornet som håller på och växer ut i pannan?

På väg tillbaka till bilen så ägande jag mej åt mina vanliga viktiga hundgöromål

när matte helt plötsligt fick den där "bästa att lyda" rösten.

Hörde att jag skulle stanna vilket jag gjorde så åkte onödiga kopplet på.

  

Gjorde ett försök att hälsa på Grävling.

Han svor åt mej och verkade inte alls intresserad av närmare bekantskap.

Matte är ju som alla vet totalt galen och nu bevisade hon det igen.

Jag fick passa ett träd och matte ställde sej och pratade med Grävling, bad

om ursäkt för att vi skrämt honom/henne.

Som om inte det räckte så bjöd hon på min TORKADE BLODPUDDING!!!!!!!!!!!

Hon la alltså en hög med sån nån halvmeter från sura Grävling.

Tro inte att jag kom åt den inte.

Nädå, den skulle Grävling få.

Jag har mött en sån där Grävling en gång förut.

Den fick korv eller om det var köttbullar av matte!

Mitt godis är mitt, och jag gillar inte att sura grävlingar äter upp det.

Kylde av mina känslor med ett par dopp i Bäverbäcken.

Innan jag var hemma igen så hade det blivit full snöstorm.

Äckligt!

Har till och med varit vitt på backen.

Resten av dagen har jag ägnat åt att vakta svamp blodpuddingtorken.

Med den murkelmängder som är på gång så kommer inte matte att ha möjlighet

att torka blodpudding i den.

Troligen kommer den att ständigt vara upptagen av murklor.

Luktar väldigt gott här och inte kommer jag åt det.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards