Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 november 2009

Det snöar!?

Av Sigge Svamphund - 4 november 2009 17:44

I morse så kom Jolina till mej.

Vanliga morgonrutinen.

Jag bjöd på frukost fast hon åt bara lite sen följde hon

med mej när jag gick min morgonrunda.

Matte hade tänkt att skjutsa oss till en av alla mina skogar idag.

Men så fick hon syn på att det snöade och då blev det inget åka

till nån annan skog.

Istället så fick vi hålla oss i skogen här hemma.

Skönt att det är nära till den i alla fall.

  

På väg mot dagens äventyr, men Jolina gick helt i sin egen lilla värld.

  

Usel bild men en dragkamp om pinnen blev det i alla fall.

Som den gentlehund jag är så lät jag Jolina vinna.

  

Normalt så brukar hon ta pinnen och sticka sin väg så jag kan jaga henne.

Men nu bara hon la sej ner med den.

  

Växte Frolic på ett par buskar.

Matte försökte visa Jolina men hon var inte ett dugg intresserad så jag rensade båda

buskarna själv.

  

Tydligen så fanns det på marken också för där hittade hon några.

  

Det här är vad matte kallar snö.

Små löjliga korn bara.

  

Jag försöker få igång bus med Jolina men hon är inte ett dugg intresserad.

Några försök till bus och sen återgick hon till att leva i sin egen lilla värld.

  

Här försöker jag få fart på henne igen eftersom vi närmar oss sjön.

Tänkte att bad nog skulle pigga upp.

  

Stannade vid att doppa tassarna bara.

Dessutom bara en gång och sen var det visst bra.

  

Men jag badade desto mer.

Jolina ägnade sej åt att beundra mej.

Dessutom så fyndade jag en boll vid sjön.

Lånade ut den till henne men hon var inte speciellt intresserad av den heller.

Tillbaka hemma så var det mest slappa.

Jolina visade tydligt att hon inte mår bra.

Vad som är fel är det ingen som vet, men matte pratade både med Jolinas matte

och Strövelstorpslagottonas matte för att få råd.

Men Jolina behöver träffa veterinären det är människorna eniga om.

När hon gått hem till sej så skulle jag gå ut igen.

Mycket trevligt för marken är alldeles vit!

Självklart så ägnade jag mej åt en massa trevligt snörullande och matte sa

långa fula ramsor om snön.

Hörde en massa om att gå hem och göra iordning ett ide så kommer vi fram igen

till våren.

Tycker att matte skulle ta och rulla sej i snön så kanske hon lär sej att uppskatta den.

Hjälp mej att hålla tassarna för att Jolina blir pigg snabbt igen.

Det är mycket osäkert om hon kommer till mej imorgon.



 
 
Myrra

Myrra

4 november 2009 18:42

Nämen vad tråkigt om Jolina inte mår bra! Hoppas hon får hjälp av en snäll vette och blir frisk fort!
Lyllos dig som fått snö! Här kom det bara lite snökorn i luften.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

4 november 2009 19:06

Man blir ledsen när man hör om hundar som inte mår riktigt bra. Vi håller tassarna!
Vi har fått många centimeter snö här!!!!!! Jag har rullat och rullat och tokrusat och hoppat och tokrusat igen hur länge som helst! Jag ÄLSKAR snö! Man blir så ini helsike pigg av det!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

4 november 2009 19:36

Stackars Jolina, men det fixar kossadoktorn han brukar fixa mig och brorsan när det är någe fel. Matte frågar om hon inte nyss har löpt, kanske vitaminbrist men kan oxå vara något med moderlivet eller vad det heter. Det kan vetten fixa, vi håller tassarna.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 november 2009 20:09

Men oj så fruktansvärt trist, du som gör allt för att hon skall tycka det är skoj hos dig. Hoppas att det inte är så allvarligt. Snö har ni redan börjat få det , hos oss är det +6 grader varmt och soligt. Vi som vill ha snö får ingen, mycket konstigt. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

4 november 2009 21:34

Jag håller också tasstår för Jolina.
Det har kommit några snökorn hos mig också idag - löjligt lite, men som föraning om kommande fröjder dög det. jag älskar ju snö!!!

http://www.belof.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

4 november 2009 22:06

Oj, hoppas det inte är någon fara med Jolina. Så hon inte har fått livmodersinflammation efter lukta-gott-perioden eller något sådant.

http://www.kattarina.se

 
Ludde

Ludde

4 november 2009 22:31

Tråkigt när man inte mår bra. Det verkar riktigt illa när inte ens du kan få igång henne... Hoppas det bättrar sig fort.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

4 november 2009 23:12

Jolina blir säkert bra igen, bara hon blir undersökt hos veterinären och får medicin. Stackar´n, det synt till och med på bilderna att hon inte mår bra. Vi håller allt som finns för den lilla sötnosen.
Du fick ju trots allt två frolicbuskar och spaa, så du är väl nöjd!!!!! Tycker också synd om din matte som har varit så orolig idag. Men allt ordnar sej med säkerhet till det bästa.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

4 november 2009 23:35

Jaha du..snö?? jo då ngt sådant kom hä oxå, men är nu helt borta och slsk är vad som återstår! Vi orkar ej blogga ikväll, så vi säger natti natt! Ska försöka hinna med "du vet vad" i morgon:)
Puss på dig snygg Sigge!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Marianne

Marianne

5 november 2009 10:53

Stackars lilla Jolina som inte är pigg och kry. Jag hoppas att ett besök hos vetten ska göra så att hon blir pigg och glad igen. Här kom det också vita äckliga korn och flingor idag. Matten gör ett ide så hon kan sova bort denna kalla hemska årstid.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards