Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Vettig rubrik saknas

Av Sigge Svamphund - 3 november 2009 17:55

Har inte hänt så mycket idag.

När jag skulle på min långpromenad så hade inte matte

lust att skjutsa mej nånstans utan jag fick hålla mej i

hemmaskogarna.

  

Började mindre bra. Detta är en av alla sjöar jag har inom gångavstånd.

Självklart tänkte jag bada.

Men matte har infört badförbud i den sjön.

Hon säjer att det ligger så mycket skrot i kanten så jag kan göra mej illa.

Äsch, hon vet inte vad hon pratar om jag har stenkoll på var jag sätter

tassarna.

Blev i alla fall inget bad där.

Skitmatte!

Skulle prova lite nya vägar för att se om det gick att gå runt nästa sjö.

Om ni funderar så har jag fem sjöar inom gångavstånd från mitt hem.

Plus alla andra som ligger olika långt bort.

  

På väg mot nästa sjö så hittade jag det här superskoj röret.

Kolla på filmen där syns det hur roligt man kan ha med ett rör.

Att jag skäller beror på att jag blev väldigt irriterad när det inte gick

som jag ville.

Rekomenderar alla andra hundar att skaffa sej rör.

I alla fall så kom jag till andra sjön och kunde ta alla mina dopp.

Dagarna utan bad är inte fulländade.

  

Lutande tornet i Pisa har väl alla hört talas om.

Men detta är lutande tornet i Hälleforsnäs.

Syns inte så bra på bilden men det lutar ganska mycket.

Ser inte riktigt klokt ut mitt ute i skogen.

  

Så här ser det ut mitt emot lutande tornet.

Utfodringsplats för vilt.

Jag kollade men det var ingen utfodring för svamphundar tyvärr.

Matte tror att lutande tornet används vid jakt på vilda grisar.

För högst upp var det smala gluggar.

Undrar bara vem som vågar klättra upp i det?

  

Hittade en trevlig bäck också.

Självklart en massa spagropar också.

Till mattes stora glädje så fanns det inte en endaste svamp.

Fast jag hörde hur hon pratade om bra murkelställen till våren.

Sen har jag ju varit utsatt för passa huset medan matte var hos

människoveterinären.

Har inte hänt så mycket mer idag.

Just ja, lovade ju igår att förklara varför Strövelstorpslagottonas matte skriver

om sopborstar hela tiden bland kommentarerna.

Så här är det.

Min matte har aldrig förstått att när man sover ska man vara tyst och ligga stilla

i sängen.

Händer mycket märkligt här på nätterna, för att inte tala om allt jag tvingas

lyssna på.

En natt för ett par veckor sedan så lyckaded matte väcka sej själv.

Hon vrålade att "Nu ringer jag polisen!"

Inte nog med det hon var inte i sängen heller utan stod mitt på köksgolvet

och viftade med sopborsten ovenför huvudet!

Detta råkade sen matte berätta för lagottobrudarnas matte när de babblade i

telefon och lagottomatte kan vistt inte glömma det.

I morgon kommer Jolina igen så jag hoppas att vi ska hitta på nåt skoj.






 
 
Hillman

Hillman

3 november 2009 18:49

Vad hittar du allt det där är ju ett avloppsrör, halt och jobbigt att få tag på. Jag ser att du jobbar och sliter, när det inte går som man vill då ska man skälla oxå. Du får förlåta men jag skällde av ren glädje när jag tittade på filmen matt var hygglig och körde den flera gånger. Det kändes nästan som om du var här, jätteroligt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

3 november 2009 18:57

Jisses vilken energi du har jämt, Sigge! Blir alldeles slut av att bara titta på när du grejar med det där röret!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

3 november 2009 21:19



Som du sliter med det där röret. Du är ju jättestark. Mamsen hälsar tack för svampen, Elliot höll på att sno hela påsen, men hon var på sin vakt. Det var ett kuligt lutande torn, vi har sett det som lutar i Pisa. Tur att du hittade bra sjöar i dag. Mamsen vill också säga till er som läser din blogg. Om ni bjuder in Sigges matte på övernattning, så kedja fast sopborste.
kuliga pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

3 november 2009 21:26

Toksigge, du är ju bara fantastisk säger matte, som sitter här och skrattar gott när hon tittar på filmen.
Jag tycker också att du är fantastisk, som du jobbar och sliter och har jättekul!
Jag har hälsat på hos Mollie, och senare i kväll ska jag skriva om det. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tuna

Tuna

3 november 2009 21:29

Jag säger som Myrra, man blir alldeles slut av att se dig i aktion. Jag ligger mest på rygg och kliar mig på magen.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

3 november 2009 22:13

Din matte är ju lika knäpp som min! Min matte vaknade en gång av att någon sjöng Bamse-låten i hennes sovrum. Hennes dåvarande chef sjöng alltid den, så hon undrade vad fasen han gjorde i henne sovrum. Hon satt där i sängen och funderade ett tag - sen insåg hon att det var honb själv som sjöng. Pucko!

http://www.kattarina.se

 
Ludde

Ludde

3 november 2009 22:33

Jag tycker du var duktig med röret! Det gäller bara att hitta mitten på det så att du kan balansera det på ryggen. Det där tornet är nog för väldigt långa jägare. Dom vill väl inte stå på huk i gömslet...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Stella och Doris

Stella och Doris

3 november 2009 23:19

Jasså det är så livat hos er på nätterna, här har vi då bara husses snarkningar och så matte som klagar på dessa då...

Tur att du fick dig ett rejält dopp, det behövs för både kropp och själ!

Kramar

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

4 november 2009 05:54

hihihi..vilken rolig film!!! Jasså du din matte är uppe och viftar med sopen på nätterna=) ja du får ta och gömma den för henne=)
Ha så kul med Jolina idag!

http://leonland.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards