Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Matte har dolt viktiga saker

Av Sigge Svamphund - 5 september 2009 18:03

Idag har jag varit helt befriad från det hälsovådliga regnet.

Har alltså kunnat vistas ute utan att riskera min hälsa.

Tillbringade som vanligt några timmar med att vara i skogen och jobba.

Gjorde en vidrig upptäckt!!!!!

På den lilla grusvägen så fanns det spår efter hundätande hästmonster.

Visst nån bil har kört över högen, säkert i maskopi med monstren men jag känner igen lukten.

Nosade och sen morrade jag hotfullt.

Matte pratade igen om den fjantiga hunden.

Nån som vet vad man gör med en matte med allvarliga hallucinationer?

Fanns ingen annan hund där och det kan ju inte vara mej hon menar eller?

Försökte trösta mej med spagropar, men de flesta var i detta usla skick.

Träffade ett par jägare.

Först försökte de skrämma mej och matte med att det sett såna där vilda svin.

När matte inte blev rädd utan istället berättade om våra möten med den stora galten så började de intressera sej för svampen jag nosat upp.

När vi gick så hade de bestämt sej för att ut och leta efter såna där skaldjursstinkande mandelriskor!

Jobbade en hel del som svamphund och nosade upp en hel del.

Blodriskor till lagottona i Strövelstorp bland annat.

Matte har rast och sitter på en sten och äter banan.

Jag då?

Jag har minsann bara fått en massa korvbelöning och väntar på att hon ska ge mej resterna av bananen.

Tack!

Äntligen så fick jag min del av den!

Banan är god hundmat!

Dagens enda fynd.

En del av en sån där orange snöpinne.

Det var sen på väg tillbaka som jag upptäckte vad matte dolt för mej.

En sjö!!!!!!!!

Matte har alltid vetat att den finns där men inte informerat mej.

Behöver jag säja att den där anmälan till hundombudsmannen kommer att fyllas på?

Man undanhåller inte sjöar för mej!

Jag måte provsimma alla jag hittar, det är mitt mycket viktiga jobb.

Som alla andra sjöar är den mycket simvänlig.

Har alltså en fjärde sjö att bada i när jag är i den skogen.

Sen har jag mest slappat.

Någon undrade ju vad det var matte håller på med.

Först textade hon Adam och dopdatum på en jättehög servetter.

Idag var det dags för detta.

Det börjar med ett vitt kort och ett kuvert.

Sen slaktas en servett.

Flera timmar senare efter mycket klippande, strykande, mer klippande och så textning.

Kan upplysa om att det är version 2.0 av kortet.

En bortglömd bokstav och det blev börja om från början med både korttillverkning och textning för matte.

Väldigt vilket underligt språk hon kan ibland.

Blir inga besök hos er andra ikväll pga ovanstående.

Matte måste fixa texten på insidan av kortet.

Imorgon väntar en tråkdag för mej.

Matte ska på människovalpen Adams dop och jag får ligga ensam och övergiven här och passa huset.

Tar en svamp också.

Druvfingersvamp.

När den är ung som den på bilden är den jättelätt att känna igen.

Allra ytterst på grenspetsarna så är den röd eller mörkt rosa.

Så här ser den ut som äldre.

Den röd/rosa färgen har försvunnit.

Det är en god matsvamp.

Inte så väldigt vanlig men kan ibalnd förekomma i mängder.

Den växer ofta i bokskog men hittas även i blandskog under hösten



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

5 september 2009 19:41

Inte mer än rätt att kontakta Hundombudsmannen. Först skicka ut en i regn, och sen inte tala om alla sjöar man vet. Hade våran Matte gjort så mot oss hade vi nog inte blivit glada. Vilket fint kort din Matte har gjort till Adam. Var glad att du slipper vara med på kalas, det brukar bli väldigt mycket prat, och ingen har riktigt tid med en fyrbent sak. Ha det så bra imorgon

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Myrra

Myrra

5 september 2009 21:02

Jag håller med Bamse och Valle - fräckt att inte tala om det där med sjön!
Väldans tjusigt kort din matte knåpat ihop!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 september 2009 22:07

Inte bra med hundätande hästmonster så nära. Du får se dig för noga så du inte blir uppäten.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

5 september 2009 22:13

Har dom inget vett alls, dom där monstren!!?? Bajsa mitt på vägen!!!! Finns det inga lagar mot sånt? Att inte ha visat dig sjön - skamligt!! Men texta vackert, det kan hon, din matte!!

http://www.belof.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

5 september 2009 22:26

Hästbajs är dundergott! Jag letar efter sånt varje dag. Fast jag håller avstånd till monstrena

http://www.kattarina.se

 
Sacco

Sacco

5 september 2009 23:33

Ska berätta en hemlis, så säg inget till min matte, hon blir så sur då. Hästbajs ska man inte morra och skälla på - det är en super-delikatess, smakar ljuvligt! Du borde prova. Bättre än grisöron, jag lovar!

http://sacco.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

5 september 2009 23:34

glömde, matte tyckte synd om din matte som missade en bokstav och fick göra om allting. Måste alla bokstäver vara med? Läser man snabbt så tänker man i många fall inte på att det saknas en bokstav.. Väldigt vacker blev det i alla fall..

http://sacco.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

6 september 2009 00:35

Vi tycker nog att du ska dra tillbaka din anmälan till HOM. Tänk så snäll din matte var som visade dej den nya sjön. du vet att allt ska njutas i lagom takt. Duktig du är som hittar blodriskor till oss. Här har det hälsovådliga regnet bara öst ner. Men vi bryr oss inte så mycket. Så fina servetter din matte gör.
puss på dej

http://lagottoflickorna

 
Timse med flock

Timse med flock

6 september 2009 09:30

Jättevackra kort din matte gör!

Tänk lyckan att hitta en ny sjö bara så där.... händer aldig mig, nä jag kanske ska flytta till dig trots allt även om du vill ha tikarna själv. Förresten hästbajs är en delikatess, smaka istället för att morra så får du se, voff!

http://timsevimse.blogg.se

 
Hillman

Hillman

6 september 2009 14:16

Hästbajs det kan man rulla sig i, det är vi snabba på, men snabbast är nog brorsan. Allt som luktar mysko, det villa han kullra runt i, trots att matte hotar med hundschampo och vedervärdig dusch.

Vilken tur du har som hittade en ny sjö, att testa dina simkunskaper i.

Din matte är jätteduktig på att göra fina kort, hälsar min matte, hon är grön av avund.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards