Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 september 2009

Av Sigge Svamphund - 17 september 2009 18:07

I dag så skjutsade matte mej till en skog som jag inte varit i

på ganska länge.

Mycket trevligt eftersom jag var tvungan att kolla att allt var i

sin ordning.

Hade alltså massor att göra.

Men det kunde ha börjat bättre.

När jag var alldeles nära Bäverbäcken och hade planer på bad så

kom det en bil.

En sån där bil full med gröna män.

De stannade och frågade matte vad hon gjorde i den skogen.

Matte tänkte säja både det ena och det andra men bestämde sej för att

vara vänlig och sa att vi skulle plocka svamp.

Jaså, sa gröna männen som vid det här laget känner igen mej och matte.

Är du i alla skogar eller?

Ja det är några stycken svarade matte.

Så ansåg de att jag skulle kopplas för det skulle komma en eller två eller tre

bilar till.

Ofta har de en stor lastbil i släptåg så matte frågade om det var den.

Men se det var hemligt om det var lastbilen eller hur många bilar det var.

Skyddsvakter är ett underligt släkte!

Jag blev alltså just då blåst på mina planerade bad.

Var tvungen att vara kopplad en stund.

Det kom för övrigt bara en bil som inte ens var en lastbil!

  

Syns inte så bra på bilden men matte trodde att jag tränade inför en karriär som

julgris.

Hittade en nektarin efter vägen som jag bar på länge.

  

Sen hittade jag en stövel i ett dike!

Underliga människor som tappar skor och stövlar överallt.

Den här fanns det en strumpa i också.

Jag hade långt gångna planer på att öppna skoaffär.

Där skulle alla slarviga människor som går runt och tappar en sko eller stövel kunna

kompletteringshandla.

Men jag fick inte behålla mitt fynd inte.

Matte ställde det efter vägen ifall någon skulle komma och leta efter sin stövel.

  

Mina bloggpolare Bamse och Valle var ju bussiga och skickade lite hälsovådligt regn

igår kväll.

Tyvärr så räckte det inte till för att fylla på spagroparna.

Det allra flesta var i detta urusla skick!

Sen jobbade jag en hel del som svamphund.

När jag gått ett tag i skogen så kommer man ut på en liten väg.

Den vägen börjar eller slutar (beror på från vilket håll man kommer) vid ett sånt där

grönt hus.

  

Såg genast min chans att uttrycka vad jag anser om gröna män som hindrar mina

bad i Bäverbäcken.

Tyvärr är det fel vinkel på bilden för att min väldigt höga benföring ska synas!

  

Passade på att knycka en pinne också.

Den är säkert superhemlig så det kändes väldigt bra att ta bort den.

Svamphunden hämnas på gröna männen!

  

Här har jag planer!

Bakom kröken bor snygga Lotta och där brukar det finnas skoj saker.

För säkerhets skull så har jag stoppat tallkottar i öronen för att slippa höra att

matte tycker att jag ska komma.

  

Ingen Lotta hemma, men en boll hittade jag snabbt.

Bara det att matte la sej som vanligt i.

Jag får inte alls låna (matte kallar det stjäla) bollar hos Lotta.

  

Medan matte la bollen där jag inte når sin (skitmatte) så fyndade jag en

vattenkanna i stället.

Ny färg och storlek men inte fick jag "låna" den heller.

  

Nädå, fråntagen mitt fynd och råkade istället ut för detta.

Onödiga kopplet.

Matte hotade med att om jag inte slutar springa runt Lottas hus och rota så kommer

jag alltid att vara tvungen att ha koppel när jag går förbi där.

Dessutom så säjer hon att Lotta ska få allt gott godis som tröst för att jag försöker

stjäla låna hennes saker.

Var tvungen att ha det där onödiga kopplet i flera meter för att jag inte skulle komma

på idén att springa tillbaka.

Ska kontakta hundombudsmannen igen!

  

På väg tillbaka till bilen så blev det i alla fall bad i Bäverbäcken.

Mycket trevligt eftersom det var länge sen jag badade där.

Hemma igen så hade jag fått post.

Alla gulliga lagottos i Stövelstorp tycker att jag ska köpa grisöron och hade skickat

pengar till mej.

Tack snälla ni!

Jag hade gärna åkte till närmaste grisöronaffär omgående.

Nä, sa skitmatte det blir en annan dag.

Jag har annat att göra.

Jo, visst annat att göra var visst sova på soffan!

Så en påminnelse!

GLÖM INTE ATT TÄVLA1

Det inlägget finns längre ner.

För i helgen så kommer jag att berätta vem som vann!





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards