Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Kollat ny skog

Av Sigge Svamphund - 10 april 2009 18:16

Först till er som undrar om gårdagen.

Nä, jag hann aldrig ens försöka klä ut mej till katt.

Matte tog Penny Pök och kvasten och försvann mot Blåkulla.

När hon behagade återkomma i morse så väntade en ny skog.

Skulle ju ut och leta och räkna fler såna där bombmurklor.

Jodå, som den duktiga bomb/svamphund jag är så hittade vi fler.

Dessutom hittade jag en massa nya trevliga spagropar som är noggrannt kollade nu.

Blev väldigt bra inpackningar i dom.

Totalt helgalen bombmurkelhund mitt bland alla markeringar.

Alltså snitslarna visar var de växer.

Tycker egentligen inte att denna bild borde visas eftersom jag inte är helt till min fördel.

Hoppas att Giah blundar.

Vill inte visa mina sämre sidor.

Lyckades hitta såna här också.

När de blommar så brukar stenmurklorna visa sej.

På eftermiddagen så var jag ute och letade stenmurkelvalpar men inte en endaste hade kommit upp i den skogen.

Tänkte gå och bada i sjön men det hade inte matte lust med.

Är lovad att gå och bada imorgon istället.

Min bästa kompis mattes mamma fyller en massa år idag.

Men jag ska åka dit imorgon så det kan ju vara på sin plats med ett antal uppfriskande bad innan.

Måste ju vara snygg i pälsen så det blir lättare att charma till sej godbitar.

 
 
Annica

Annica

10 april 2009 19:47

TACK för mycket intressant information om bombmurklorna! Kul att lära sej nåt nytt fast man är så gammal=)
Ååå här längtar vi efter vitsippor också, men dom har inte dykt upp än!
Ja peppar peppar så är det lugnt på spyfronten här=) hoppas så att det är färdigt spytt nu!!
Ha en fortsatt trevlig helg=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

10 april 2009 19:47

Tror inte att du har svårt att charma till dej godbitar....Snart kommer du att hitta dom....ja, stenmurklorna!!!!
Ha en god kväll!!! Kramar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

10 april 2009 21:55

Tackar för tipset, vart hittar jag örthalsband odyl? Ska jag testa i år, finns äckligt med fästingar här, gjorde inte annat i somras, men då bodde vi inte här permanent som vi gör i år....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

10 april 2009 22:04

Såklart jag inte blundar...Du är alltid fin ju...Även om inte alla bilder gör dig rättvisa ;)...
Har haft bästaste Monica och Göran här idag :)...Dom kom och tog oss med på en lång tur ...När matte och husse lämnat oss hemma för att passa huset...Gissa om vi blev GLADA!!! DOM får komma så ofta dom vill ÄLSKAR båda två!!!Dahro med...Han tror alltid han är knähund när Monica dyker upp ;)
Ha en fortsatt skön helg
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

 
Ludde

Ludde

10 april 2009 23:17

Jag tycker du ser ut som en riktig bombhund! Tror nog att Giah gillar det med. Simma lugnt i morgon!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

10 april 2009 23:52

Självklart är det ju coolare att vara bombhund än påskkärring!! På bilden med snitslarna ser det ut som du ska hoppa på kryckor :) hoppas din tass är bättre nu!
Kram på dig

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

11 april 2009 00:38

Det är väl lika bra att din blivande fru får se dej som du är i bland, haha. Hon älskar dej säkert i alla väder. Inga bebbar här ännu
pussar

http://lagottoflickorna

 
Sacco

Sacco

11 april 2009 01:09

Gratulerar till förlovningen! Vi ser fram emot brölloppet:) Så modigt av dig att våga fråga!
Oj, så många kändisar du är tjenis med. Taskigt av matte att inte låta dig få följa med.. vilket äventyr det hade blivit. Men du har ju lite andra bestyr framför dig..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Happy / Gazton

Happy / Gazton

11 april 2009 01:41

Du som vet Sigge...hur långt upp växer dom där bombmurklorna.

http://gaztons.wordpress.com

 
Ville

Ville

11 april 2009 08:38

Vaddå inte snygg på bilden...Du vaktar ju eller hur?? Då måste man ju ta till för att alla ska "respektera" att bomberna och snitslarna är viktig !! Tycker du ser ut att ha stenkoll på det och jag höjer tassen för dig Sigge!!
Jag har varit borta och fått grillat lamm...visste du att dom är goda dom där små ulliga bråkande sakerna, nu fattar jag hur vargen tänker när han vill ha ett lamm "HeHe"

http://marno.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

11 april 2009 09:29

Du är ju bara så duktig med ditt svampletande, kul!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

11 april 2009 09:37

De ser skumma ut de där "bomberna"! Igår kan du tro var jag på ett ställe och där var vitsippor - i massor. Titta gärna i min bilddagbok; http://dogtrainer.bilddagboken.se - fast det görs ingen rättvisa på bild!

Där var även lite vitt skum som jag förevigade till Sigge och nödig is har vi ingen! Vi hittade en skum svamp också som rök väldigt när dottern råkade röra vid den... Blev man ju lite nyfiken på! Men det var ingen bomb! ;-)

Önskar en fortsatt härlig påsk!
Marie

 
Kasper

Kasper

11 april 2009 13:13

Bravo Sigge, nu räddar du ju ÄNNU mer skog!
Hos mig har matte mest sysslat med våra sidor, snyggat upp dom, säger hon. Hm...
Och nu ska hon åka bort och låta mig passa huset! På PÅSKAFTON!!! (Hon kunde gott ha stannat hemma som hon gjorde på julafton!)

http://www.belof.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

11 april 2009 15:39

Beställer gärna en dunk tjärsalva av matten*L*

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

11 april 2009 17:55

Spännande med alla bombmurklorna! Ha en trevlig påsk, kramiz

http://www.siriochjag.blogspot.com

 
Ingen bild

Ville

11 april 2009 18:13

Sigge vilken överraskning du hade skickat med.
Tusen TACK...det var försvinnande gott.
Du är killarnas kille du och tjejerna förstås...en riktig höjdar hund.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards