Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Sigge Svamphund - 20 april 2009 18:17

Har varit väldigt upptagen idag.

Skulle åka med matte till Eskilstuna på förmiddagen.

På väg dit så stannade matte så jag var i en av alla mina skogar.

Har en sjö där så självklart passade jag på att kolla simvänligheten efter onödiga isenns död.

Gick alldeles utmärkt att simma.

Men sjön var full med såna här som ägande sej åt att göra nya.

Överallt fanns de.

Men de verkade inte bry sej om att jag simmade runt bland dom.

Efter det så hamnade jag i Eskilstuna och fick passa bilen en stund medan matte fixade med en massa saker.

Sen hälsade jag på mina bästa kompisar hennes föräldrar.

Mycket trevligt för matte skulle få lunch där så jag anställde mej som provsmakare under tillagningen.

Bjöd mej på en del mat också.

Mycket gott.

Efter det så fick jag passa bilen en stund igen.

Men sen.......................

På väg hem så svängde matte på alldeles rätt ställe.

Äntligen tillsammans med Giah igen!!!!!!!!!

Som vanligt så hade vi mycket trevligt med massor med bus.

Naturligtvis en massa dragkamper som jag ofta låter Giah vinna.

Man måste ju vara gentlehund.

Titta vad som fanns hos Giah!!!!!!!!

Livet kan inte bli mycket bättre.

Både Giah och en vattenkanna.

Min bästa kompis Monica kom också dit.

Lättdresserad människa för hon begrep minsann hur skoj men kan ha med vattenkannor!

Gjorde precis som jag ville med den.

Giah visade också intresse för den.

Men hon ägnade sej åt vattenkannemissbruk och trodde att hon skulle bita sönder den.

Helt fel.

Vattenkannor ska man bära snyggt i handtaget och spela fotboll med.

Tänker alltså inte låna ut min privata vattenkanna till henne.

Detta är mänskligt vattenkannemissbruk!

Dumma påhitt att hänga upp den för att kolla om jag kunde lösa problemet.

Så klart jag kunde, jag är väl en smart hund.

Slå tillräckligt mycket med tassarna på den så landar den på marken.

Efter detta och ännu mer busande så var det dags för mej att åka hem.

Jag var faktiskt väldigt trött.

Men hörde talas om att på fredag ska jag nog få träffa Giah i skogen.

Väl hemma så hade jag fått post.

Snälla Ville hade skickat tröstpris sen vår vadslagning!

Speglar ju precis vad jag har huvudet fullt av.

Matte ska leta reda på en lämplig ram och sen ska den upp på väggen.

Hos Giah så fick matte ett paket med nåt väldigt fint.

Det ska ni få se bild på i morgon eller så.

På människovalpsfronten har ännu inget hänt.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards