Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Ointresserade brudar

Av Sigge Svamphund - 11 februari 2009 18:08

Hade ju dejt med mina Leonbergerbrudar idag.

Vi skulle åka till en annan av alla mina skogar.

Brudarnas matte har inget lokalsinne alls men min matte har ett alldeles ypperligt så länge hon befinner sej i skogen.

Då hittar hon överallt utan problem.

Men går/kör omgående vilse om det är mer än tre gator eller en större affär.

Alltså jobbar jag och matte hårt med att försöka lära Leonbergerbrudarnas matte att i alla fall hitta lite i alla våra skogar.

Inget är som väntans tider.

Jag har suttit här en hel minut och ingen Leonbergerbil i sikte.

Fick vänta en hel minut till.

När de kom så åkte vi till en skog där jag har flera sjöar, diverse fynd och andra bra hundsaker.

Alltså skogen där jag har vattenkannan bland annat.

Idag försökte jag ha kurs med Sheba och Cleo i hur otroligt skoj man kan ha med en vattenkanna.

Mycket viktig hundkunskap.

Jag slet och jag slet men................

Undrar vad jag gjorde för fel?

De tittade på allt utom min fantastisk skoj vattenkanna.

Jag visade allt jag bara kunde komma på med vattenkannebus.

Men icke, de var totalt ointresserade.

Det här däremot tyckte människorna var skoj.

Hänga upp min vattenkanna på en eländig pinne och så låta mej jobba hårt för att få ner den.

Nu fick jag ju självklart ner den och kunde fortsätta att busa med den.

Egentligen så skulle vi ha gått till det lilla,lilla huset vid den andra sjön också.

Där har jag ju en bra dunksamling, tänkte att den kanske skulle intressera brudarna.

Men människorna (det klena släktet) påstod att det var för djup snö i skogen för att gå dit.Ja,ja när snön försvinner så tänker jag ta med brudarna dit och se ifall de förstår tjusningen med dunkar.Måste testa ifall Giah gillar dunkar och vattenkannor nästa gång vi ses.Här står Cleo på ett berg och spanar ut över omgivningarna.Jag som är vallhund gillade inte att hon försvann utan att jag såg det så när bilden togs var jag på väg för att valla ner henne från berget.Flocken ska vara samlad!Matte hälsar och tackar för alla krya på hälsningar.Idag kan hon gå men har ett stort ömt blåmärke vilket innebär vissa bekymmer med att sitta på hårda stolar allför länge.Nu ska jag försöka hinna med att besöka alla er andra.Blev dåligt med det igår.
 
 
Latte

Latte

11 februari 2009 18:32

Så söt Cleo är Sigge! Passar ju perfekt för dig, denna lilla dam!

Kram

//Latte:-)

http://latte

 
Truddelutt

Truddelutt

11 februari 2009 18:45

Du kanske ska vara glad för att damerna inte gillade din vattenkanna. Skulle de ha gjort det så hade du ju inte fått ha den ifred.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

11 februari 2009 19:18

ja du hade gääärna fått mysa med oss i soffan..fast du verkar ha fullt upp med de andra brudarna???;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond som undrar

Valle Vagabond som undrar

11 februari 2009 19:49

Tänk att de är så coola, fastän du gör allt du kan för att sätta lite sprätt på dem! Det finns visst hundar av alla sorter ... De är väldigt tjusiga dina brudar. Värdiga liksom. Men busar de aldrig?

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

11 februari 2009 20:12

Jag tycker då att vattenkannan ser kul ut, själva namnet säger ju en del vaaaatttteeennnkanna, kan det vara annat än skoj??
Matte hälsar att du har världens sötaste öron, mina då???
Puss från Stella

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
molle

molle

11 februari 2009 21:09

men skumt...hur kunde dom vara sååå ointresserade..

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Kasper

Kasper

11 februari 2009 21:12

Matten din tycks vara bättre idag, eller är det kanske lättare att gå än att sitta?
Tänk en GRÖN vattenkanna, extra fin alltså, och ändå ingen respons hos de värdiga damerna... :-) Men vackra är dom, om än inte så väldigt leksugna.
Hälsa din matte att min matte har skrivit på uppropet!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Marie

Marie

11 februari 2009 21:24

Glad att du har försökt och vi har ju fått liiiiite och man ska vara glad åt det lilla - har jag hört! ;-)

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

11 februari 2009 21:35

Happy skulle nog hjälpa dig att bära vattkannan. Fast hon tycker att borstar är roligast, eller saker som piper.

http://gaztons.wordpress.com

 
Myrra

Myrra

11 februari 2009 21:40

Min matte är så himla svag för leonbergerhundar så hon sitter bara och suktar och trånar efter en liten leovalping när hon ser de där brudarna! Gullegull och mysepys tjatar hon. Å andra sidan säger hon att jag är värd mer än dyra hunden. Jag är nämligen OVÄRDELIG! Så det så.
Coccoon finns på bild i mitt inlägg den 10 januari. Det var han som stod i vägen den där gången hon var så modig:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Primo och Acke

Primo och Acke

11 februari 2009 21:58

Ja jösses vi var tvungna att rusa till datorn när vi hörde mattes garv!!! Hon hade visst missat din lilla film från spagropen i våras....jösses vilken "stajl" du har grabben!! Undrar ifall vi skulle gilla vattenkannor?? Kanske jag Primo...gillar ju plast grejjor! Men jag tror jag föredrar att bära på mattes långkallingar och strumpor;)

Ha det gott grabben!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

11 februari 2009 22:28

Hej Sigge.
Du har världens söööötaste öron, ett upp och ett i minne.

http://www.sykulan.se

 
Ludde

Ludde

11 februari 2009 22:53

Hej Sigge! Det är en ära att få vara en länk på din sida. Husse förstod inte de där me att man frågar först. Hoppas du ursäktar honom. Jag ska be honom lägga in din länk på min sida osså om de e OK? De va faxixt din blogg han hittade först när han sökte på "svamphund" på nätet, för han vill att jag blir en så´n som du när jag blir stor.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

11 februari 2009 23:18

Jag tycker brudar kan va' lite knepiga ibland...man jag förstår inte att de inte uppmärkammade dej o lilla kannan!! Sov gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 februari 2009 01:03

Men herre tid, vänta i en eller två minuter på tjejerna? Hur pallade du? Tjejer ska ju helst vara på plats meddetsamma. det här med undervisning i letandets ädla konst, kan väl rendera i EU-bidrag.
EU-pussar

http://lagottoflickorna

 
Charlotte

Charlotte

12 februari 2009 09:18

Kanske lite leverpastej eller blodpudding får fart på dina brudar. Göm det i kannan det kanske hjälper.
Hälsa matte att hon ska ta det lugnt hoppas hon är bättre nu som jag förstod det hade hon stått på öronen.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

12 februari 2009 12:04

sötsigge, alla kan ju inte gilla samma saker men huvudsaken att de gillar dig!! ni verkade ha det ganska kul ändå liksom! vi är avis på dina lekkamrater!!puss

 
Tim & Ina

Tim & Ina

12 februari 2009 12:31

Vi håller med dig, visst är det jobbigt när flocken går för långt ifrån en...då slår vallgenerna in! Låter som en förträfflig dag med tjejer, fast Ina hälsar att du gärna får skicka ner en vattenkanna till henne för hon tycker dom ser skojjiga ut.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards