Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Sigge Svamphund - 25 februari 2009 18:04

Hade dejt med Leonbergerbrudarna idag.

Bara det att min matte är ju tämligen senil.

När jag var ute första gången i morse så kom gröna männen åkande och vinkade glatt åt mej och matte.

Jaha sa matte nu ska de till sina gröna hus.

Men när Leonbergerbrudarna med matte kom nån timme senare så hade matte alldeles förträngt gröna männen och tyckte att vi skulle åka till den skogen.

När vi kom dit och såg att vägbommen var öppen då kom matte äntligen ihåg att gröna männen nog var där.

Brudarnas matte tycker ju att de är lite läskiga medan min matte inte bryr sej.

Fast vi hade tur.

De kom åkande från sina gröna hus långt innan vi var framme vid deras hus.

Jag grejade med en massa viktiga hundgöromål.

Som här t ex.

Jag gräver förtvivlat efter mitt skoj rör.

VET att det ska finnas där.

Men det var så mycket snö att jag tillslut fick ge upp utan att ha fått fram det.

Titta!

Nu börjar det likna nåt!

Den här spagropaen har varit försvunnen under hård onödig is.

Men nu börjar den försvinna och med lite jobb fick jag fram underbart lerigt vatten att göra lite inpackningar i.

Här har jag lyckats hitta en alldeles utan is med underbart vatten.

Gissa vem som roade sej ordentligt.

Måtte det fortsätta vara plusgrader då kommer jag att ha massor med spagropar inom en snar framtid.

Jag fyller ju år på måndag.

Undrar om jag kan önska mej massor med välfyllda spagropar då?

Typ nån av alla mina skogar full med såna.

Upplivad av mina inpackningar så städade jag en del i skogen.

Den här lilla nätta grenen låg på alldeles fel ställe så jag hade den med mej ganska länge.

Det som ser ut som en leonberger på bilden är faktiskt båda.

De har ju inte insett att man ska jobba och hålla igång i skogen så det går på led bakom sin matte.

Nu ni!!!!!!!!!

Jag har hittat gröna männens hemligheter som de bevakar med vapen!

Klantiga typer som glömmer saker ute!

Men att en truck, en låda grus, en spade och en liten, liten pinne ska vara nåt att bevaka det begriper inte jag!

Pinnen såg jag till att ta hand om.

Om gröna männen skulle sakna den så kan jag ge dom en ny.

Resten av dagen har jag mest slappat och drömt om alla kommande spagropar.

Sist jag var ute så kom det nåt som liknade hälsovådligt regn.

Kan det gärna göra så jag återfår alla spagropar och förhoppningsvis snart kan inleda badsäsongen.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards