Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 juli 2008

Äntligen skogen!

Av Sigge Svamphund - 28 juli 2008 18:04

Eftersom det åskade igår så har det lite svalare idag.

Hade alltså tur eftersom matte hade den goda smaken att skjutsa mej till skogen med Krokdilsjön.

Var ju ett tag sen jag var där så jag hade väldigt mycket att kontrollera.

Titta här!

Det började väldigt bra, en spagrop efter gårdagens regn.

Ok, inte så stor men mysigt lerigt vatten att greja i. Så torrt som det är måste jag ju passa på när jag äntligen hittar en.

Den här skumma prylen grejar jag alltid med när jag är i den skogen.

Vet inte vad det är, men jag har alltid mycket skoj med den.

Ingen hade använt den heller för den låg precis där jag lämnat den sist.

Det här var mindre bra.

Där jag står så brukar det vara en stor väldigt bra spagrop.

Men inte nu, alldeles torrt. Inte alls bra för mina planer.

Har ju inte kunnat träna min vackra kropp ordentligt nu när det varit så hett. Hittade ett lämpligt träd så jag tog en ordentlig träningsrunda med det. Måste ju hålla musklerna i trim.

På väg till Krokodilsjön så kollade jag kantarellvalparna som jag haft på tillväxt där. De mådde inte alls bra, alldeles torra.

Efter att ha tagit en massa trevliga simturer i Krokodilsjön ( nix, inga krokodiler hemma idag heller) så kände jag för att åka båt.

I min värld är det ju så att åker jag båt så kommer jag till mina bästa vänner mattes föräldrars lilla ö i Mälaren.

Alltså hoppade jag i båten som ligger vid Krokodilsjön och tänkte att matte skulle ro mej till ön i Mälaren.

Tänkte matte inte alls för hon vägrade och pratade om att det var fel sjö och fel båt och fel på ungefär allt.

Men eftersom jag vet bäst så stod jag envist kvar i båten. Tänkte inte röra mej en millimeter.

Tyvärr så slutade det med att jag fick lov att ge mej.

Fast det gick åt ganska många köttbullar för att få mej ur båten.

Gjorde ett fynd också.

Hittade en ensam och övergiven boll.

Den bollen bor numera hos mej i min ständigt växande samling av olika bra fynd. Får ju vara glad för de få som jag faktiskt får ta hem för matte.

Resten av dagen har jag mest slöat eftersom hemska äckelvärmen kom tillbaka igen.

Imorgon kommer det att bli en sen blogguppdatering.

Jag ska åka till mattes äldsta valp Mattias tillsammans med nån som heter Medium eller hur det nu var.

I alla fall så ska jag få vara med på spökjakt.

Eller jag vet inte om de ska jaga spöken, men nåt ska de göra i alla fall med några spöken där.

Rapporterar imorgon när jag vet.

 
 
Ingen bild

Borzita

28 juli 2008 19:47

Hej! Tack för tassavtrycket i min blogg. Passar på att nosa runt i din också.
Kul att läsa den, ur hundens synvinkel.

 
Myrra

Myrra

28 juli 2008 21:46

Det är väldans torrt här också så matte får leta rätt länge innan hon hittar svampar. Spännande med spöken! Ett sånt har vi uppe i sommarhuset i Ångermanland. Ett snällt ett. Nattinatt Sigge!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

Primo och Acke

28 juli 2008 23:21

Här är det bara olidligt varmt!!
Tycker faktiskt att din matte minsann kunnat ro båten dit du ville....hmmm ibland är dom så tröga dom där "mattarna"...suck!
Må gott din lilla tokstolle!

 
Tanten

Tanten

28 juli 2008 23:30

Skönt att du kunnat motionera lite idag då Sigge! Spännande med mediumet, hoppas hon kan tala spöket/-na tillrätta. Emotser rapport om detta!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
MICKAN

MICKAN

29 juli 2008 07:43

Grimm är hemma. Han har blivit rakad på hela sidan och med enbart ett 2 stygn stort sår kunde de fixa till honom. Han är uppe och går men gnäller till ibland för det är klart att det gör lite ont ibland. Matte är jättelycklig över att allt kommer å bli bra, hon har längtat efter att ta lite längre promenader. Om en månad ska det nog bli ganska bra att kunna göra det. stackars brosan, han har koppeltvång en hel månad nu. Men jag får springa runt och ha roligt. Jag undrar vilken del av landet du bor i? Själv bor jag några mil från Göteborg. Ha det gott och hälsa matte. // Rex

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
Eva

Eva

29 juli 2008 10:18

Sigge du är för gullig.
Jag tycker också matte kunde ha rott dig till ön. Där är det ju så mysigt och kul och du kan bada hela tiden, och leka med din fina fendert.
Spännande med spökjakt, det hade jag också gärna velat vara med om......hm.... tror jag :-)))
Ha det så roligt i kväll, ska bli roligt att höra om dina upplevelse.
Kramar från Eva

http://www.evaslekatuga.se

 
molle

molle

29 juli 2008 11:33

men vad det låter spännande med spökjakt..
taskigt att du inte fick åka båt.. hade väl inte gjort nått,, enligt mej var det matte som hade "FEL"

http://bobmarley.bloggagratis.se

 
Christa

Christa

29 juli 2008 16:07

Tänk så mkt du hittar så fort du sticker ut nosen. Du är duktig du.
Vi har varit och promenerat vid Yxtaholm idag. Sen ville inte Ozzy va ute mer i värmen.
Ha det gott
Christa

http://hissen.blogg.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

29 juli 2008 16:32

Maiko har också gjort rejäla fynd idag och kan du tänka dig - hon har SIMMAT av egen fri vilja för första gången! Bevis finns på bloggen!
Lycka till med spökjakten - det är sånt som intresserar vår matte.

http://nysvansat.blogspot.com

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

29 juli 2008 16:46

Hej Sigge och tack för titten i min blogg. Jag sa till matte att du också var jättesnygg.Dig skulle jag vilja leka med. Du sigge, det där med "äckelvärme" det håller både jag o matte med om. Det ska bli skönt då hösten kommer säger matte, undrar vad det är för något? men hon snackar om att det är svalt ute då och sådär... hit kommer jag flera gånger och läser om dig. Spöken??? huuu, jag kommer tillbaka i kväll så att jag får veta vad det är. Voff så länge /Lexie/

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Sally

Sally

29 juli 2008 22:07

Tjena svamphunden Sigge! Hur mår du i värmen? Jag tar det hela med ro o njuter i fulla drag med solglasögonen på.. när som helst kan ju detta vackra sommarväder bytas ut mot regn.. Usch o fy! Hoppas att solen stannar i åtminstone nåra veckor till! Boxerkram

http://www.rallysally.webblogg.se

 
Marianne

Marianne

30 juli 2008 00:24

Skönt med svalkande dopp i värmen. Ibland så hittar man saker som inte ska finns i skogen. Tråkigt att de finns där, men bra att någon får glädje av dem. Hoppas på regn så att det blir lite svamp framöver.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

30 juli 2008 13:56

Hej Sigge! Vad du är bra på att hitta bra saker! Det är ständigt nåt nytt i din fyndbank. Jag hittar mest pinnar som jag samlar på och bollar förstås, men dom får jag inte ta med...

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa

1 augusti 2008 01:30

Aaa, vi gillar spagropar, brukar göra ett par per dag i gräsmattan (så matte vrickar fötterna, och slår konstiga kullerbyttor i gräset)
Voffvoff från Kajsa, världens knasigaste hundtjej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards