Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Sigge Svamphund - 12 juli 2008 18:10

Det här har varit en mycket ansträngande dag i mitt hundliv.

Gick upp väldigt tidigt i morse och hjälpte matte med alla förberedelser.

Hann ju med en morgonpromenad och titta på alla igelkottvalpar igen

Bilden är inte bra men här ligger ett helt gäng med såna där under sin sten.

Sen åkte jag och matte till det där Skottvång.

Inspekterade en del av skogen där men hittade inga svampar.

Så här tillbringade jag mycket tid idag.

Men det var trevligt att passa träd för det kom hela tiden massor med folk och pratade med mej.

Träffade ganska mycket nya hundar också. Massor med snygga tikar fanns det där och ett gäng av mina tvåbenta bästa kompisar. Skaffade några nya också.

Så här ser en sån där kolmila ut när den är tänd.

Kommer alltså en massa rök ur den.

När den hållit på så här i nån vecka så är det en massa grillkol i den.

Jag brydde mej inte så mycket om den eftersom det fanns andra för hundar mycket mer intressanta saker.

Det här är Gusten.

Hans matte är en av alla mina bästa kompisar.

Gusten är bara valp så han var lite rädd för mej.

Nu är jag väldigt trött efter en ansträngande dag. Går ju inte att koppla av när jag måste hålla koll på allt i min omgivning.

Ska alltså vila en stund.

Med tur så kanske jag kan få ta ett kvällsdopp på sista promenaden eller så.

Imorgon ska jag åka och äta tårta.

Mattes äldsta valp ska fira sin födelsedag.

Fast där finns ju såna där äckliga hundätande kossor.

Hoppas jag slipper bli mat åt dom i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards