Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 april 2007

Av Sigge Svamphund - 19 april 2007 18:27

Började dagen med att följa med matte till Eskilstuna. Passade bilen medan hon handlade en del.

Sen var jag och hälsade på min bästa kompis hennes mamma. Där var människovalpen Oliver också. Men han verkade vara på dåligt humör för han mest skrek. Jag lyckades i alla fall bjuda mej på lite rökt skinka. Mycket gott.

När jag kom hem så fick jag bara vara hemma en kort stund. Matte tog på sej stövlarna och sa att vi skulle ut och åka.

Perfekt, jag insåg snabbt att vi var på väg till Sagostigen. Som vanligt ägande sej matte åt luskörning. Undrar när hon ska lära sej att köra i 180 på liten krokig grusväg? Det är ju bråttom när jag ska dit!

Men nu insåg jag att människor ägnar sej åt svårt pinnmissbruk!!! Jag skulle inte alls till bäcken som jag trodde. Nä, vi skulle elda en massa ris som låg på Sörmlandsleden. Massor med trevliga pinnar och gissa vad människorna gjorde med dom! Just det slängde alla perfekta pinnar på elden! Jag försökte verkligen visa att de kan användas till annat men inte det. Människor tror tydligen att de ska eldas upp. Sånt kallar jag för pinnmissbruk.

Jag fick umgås en massa med min bästa kompis Itte som äger Sagostigen. Så hade hon sina två snygga tikar med sej så det blev ju en hel del busa med dom också. Ett par gånger så sprang jag i väg och grejade lite i bäcken. Kunde inte låta bli den.

Nu är jag ganska trött och i morgon är det en ny dag med nya möjligheter.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards