Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 11 april 2007

Av Sigge Svamphund - 11 april 2007 18:16

Idag har jag haft besök av en av mina bästa kompisar.Mycket trevligt.Började med att träffa henne vid skogen där de där konstiga sällsynta svamparna bombmurkla finns.Bild på dom finns i inlägget under detta.Sen blev det ännu bättre.Vi åkte till mitt favoritställe (ett av dom, har många)Sagostigen.Förstod ju direkt att nu väntade min älskade bäck.Från Sagostigen är det nära ut i skogen till Rosmossen och bäcken.Var länge i skogen och kollade bäcken ordentligt. Nu var det mycket mindre med vatten i den än sist.Hittade spår av de där inkräktarna vildsvinen även där.Sen gick vi till min sjö.Har ju inte simmat sen i fredags så det var verkligen på tiden.Visar en bild på mej när jag ägnar mej åt favoritsysselsättningen. Tagen idag av min bästa kompis Evus.Fikade i skogen och jag fick som vanligt egna mackor. Mycket gott.Fast det där med att få ett grisöra i skogen begrep jag inte alls.Hade ju en massa jobb med en liten bäck och pinnar.Grisörat smaskade jag i mej när jag kom hem.Fick flera smaskiga grisöron av min bästa kompis.Men som vanligt har matte lagt beslag på dom. Påstår att jag inte får äta upp alla på en gång.Nu ska jag vila en stund.

Av Sigge Svamphund - 11 april 2007 18:14

Idag så fick jag äntligen hjälpa till att leta reda på de där sällsynta svamparna.Heter bombmurkla och ser ut som på bilden.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards