Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 januari 2016

En massa jobb och rörig eftermiddag

Av Sigge Svamphund - 31 januari 2016 17:53

I morse var mitt halsband i alla fall inte försvunnet, det fanns kvar på mej.

Som omväxling så blev det totalstopp i avloppet i köket, är ju dumt att ha långtråkigt.

Men matte bestämde att innan hon tog tag i det så skulle jag till skogen.

Blev skjutsad till en skog där jag har bra arbetsplatser.

 

Först är det ett tråkhygge.

Kollade om jag skulle se nåt spännande men det gjorde jag inte.

 

Spa kan jag ju aldrig få för många av, alltså provade jag alla jag hittade.

 

Nästan vid mina arbetsplatser så var det fulvinter kvar.

Men det var bara på en liten fläck som tur var.

 

Nu ska jag jobba.

Har bråttom, har inte varit här sen julafton och är rejält taggad för att jobba mycket.

 

Jodå alla mina Bombmurklor fanns kvar.

Mycket trevligt att få jobba rejält.

 

Jobba, jobba, jobba.

Den som tittar noga på bilden kan faktiskt se en massa små Bombmurklor 

 

Hårt arbete kräver avkoppling så jag rullade tunna en stund.

Sen sa matte att vi skulle fortsätta att kolla för hon trodde att det skulle kunna finnas ännu fler 

arbetsplatser på ställen där jag inte varit.

 

Jag är redo med markeringskotten i munnen och planerar för mitt jobbande.

 

Gick alldeles utmärkt, jag hittade ytterligare några nya ställen.

Fick självklart massor med beröm.

 

Hittade massor med såna här Grankotteskivlingar också.

Det är faktiskt en matsvamp men den är så liten att det lär gå ut enorma mängder till en macka.

 

Hoppsan!

Helt plötsligt var det rena Vilda Västern i skogen.

Ett par galet skällnade jakthundar, hysteriska rådjur och skott.

Jag fastnade i onödiga kopplet och insåg att mitt jobb som svamphund är betydligt lugnare.

Jag slipper rusa runt hysteriskt skällande.

Blev slut på jobbandet, men matte hade räknat ihop 379 Bombmurklor så jag hade jobbat rejält.

 

Jobbade mer på väg tillbaka.

Nu är det vår för detta är små Svarta vårskålar.

Gillar min tillvaro nu med massor med jobb.

 

Vet inte vad som hände men jag har tappat kroppen.

Kanske berodde det på att jag var så fruktansvärt godissugen.

Fick godis.

Gick till min bil.

 

Matte stannade på ett annat ställe för vi skulle kolla om det fanns några Trollhänder.

 

Fanns inga men massor av sån här vacker Håris.

Åkte hem och matte ringde om stoppet i avloppet.

Jodå de kom, flera stycken många gånger med olika verktyg.

 

Varför får inte jag ge hjälpande tassar?

Det har varit fyra människor som hållit på med en massa olika maskiner och grejer.

Matte sa hela tiden att stoppet säkert var i tvättstugan.

Till slut var det alldeles kolsvart och stank vidrigt under diskbänken utan att stoppet var borta.

 

Detta är väggen i tvättstugan.

Det forsar stinkande kolsvart vatten och blev mycket, mycket värre strax efter att matte tagit bilden.

Matte hade haft rätt hela tiden, det var där stoppet var.

Tog hela eftermiddagen att få ordning på det men nu fungerar allt igen.




 
 
Kasper

Kasper

31 januari 2016 20:46

Men fy, ett sånt vidrigt stopp! Inspirerar matten till att fixa det lite halvlångsamma avloppet i mittt kök - innan det blir värre! :)
En väldig massa bombmurklor - akta så att de inte blir så vanliga att de slutar att vara ovanliga... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

31 januari 2016 21:08

Håller med Kasper. Dina bombmurklor har blivit vanligare än matsvampar, så nu kan din matte snart sluta räkna dom. Här hemma räknar vi fåglar men varje gång jag går ut i trädgården för att räkna är dom borta... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

1 februari 2016 05:20

Hade inte tid leta bombisar igår, va ju kompisrejs istället.Gäller att va flexibel liksom.Det där stoppet såg inte så kul ut.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

2 februari 2016 22:26

Kramas till dej Sigge och till matte Helena.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards