Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

Blir bättre och bättre

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2016 17:57

Egentligen så var mattes plan att jag skulle åka till en skog som jag inte har besökt

på flera evigheter.

Men det ljuvliga tövädret gör att det blir skridskobanor på småvägarna så den skogen får vänta

några dagar.

Fast jag blev i alla fall skjutsad.

 

Hamnade i Sparreholm.

Först var jag tvungen att vara fånge i onödiga kopplet.

Matte ansåg att jag skulle inte ge mej ut på skridskobanan bledvid fulvintern.

Vaddå, jag har fyra ben och klor och klarar minsann av att stå på benen.

 

Så på fria tassar och har lovat att låta bli eventuella skridskobanor.

Fanns mycket intressanta dofter och framför allt BARMARK!!!!

Hundlivet är mycket trevligare utan fulvinter.

 

Men på väg till min bra udde var minsann fulvintern kvar.

Fast den försvinner otroligt snabbt nu 

 

Titta!

Spa, visst där är litet men det är VATTEN!!!!!!

 

Jag behöver faktiskt bada också.

Har du dynamit eller andra användbara saker?

Självklart hade inte badkrukan sånt inte.

 

Ispromenad på Båven var inte att tänka på.

De som åker skridskor uppskattar säkert sån här is, jag som inte åker såna får inte vistas på den.

 

De gamla ekarna har så stora hål i sina stammar att de rymmer en hel svamphund.

Fast jag gjorde inga intressanta fynd där.

 

På såna här ställen brukar det finnas spa.

Letade länge och noga.

Hittade tyvärr inga idag men antar att de finns där imorgon eller så.

 

Drog runt och kollade en massa hudsaker.

Här har jag hittat nåt väldigt bra.

 

Sluta tjata om att det är ett väldigt litet spa.

Det är VATTEN och jag kan tillbringa resten av dagen här.

Undrar när badkrukan ska lära sej hur otroligt viktigt det är med att det alltid finns vatten ute.

Grejade länge där och hittade rätt tonart på spaskallen efter ett tag.

Inte alls bra när det blir för långa upphåll med dom.

Lyckades, eller sanningen kanske är att jag försökte, jobba.

Har svår jobbarabstinens.

 

En gammal alldeles stendöd svamp av okänd härkomst.

Kanske var den någon riska när den levde.

Gick till min bil och skulle åka igen.

 

Drabbades av passa min bil.

Inte nog med det, jag hade vaken mardrömmar om att jag skulle bli sittande i den i flera veckor medan

matte var totalt vilse här inne.

Märkligt nog så kom hon ut utan att ha virrat bort sej alldeles.

Åkte hem och käkade lite och slappade.

 

Eftermiddagsrunda och jag har tagit mej in i Rosa elefantaffären.

Serverades mycket välbehövligt godis av Susanne.

 

Underbart!!!!

Nu finns det stora spa på Heden.

Hade kunnat vara kvar fortfarande och grejat med vattnet.

 

Fast detta gillar jag inte.

Mängder med vatten forsar rakt ner i marken.

Dumheter , det ska finnas kvar till alla vattenintresserade hundar.

Passerade Pinnaffären och inventerade pinnförrådet som innehöll flera mycket bra pinnar.

I morgon ska jag spaa hela dagen tror jag.


 
 
Kasper

Kasper

26 januari 2016 22:16

Jo du, nu är det isgata både här och där. Och barmark också.
Äntligen har matte skrivit ett inlägg, lite förklarande kanske, och rätt trist. Fast jag vet inte om det varit roligare om jag fått komma till tals.
Hon är urtrist just nu!! Fast i alla fall lite mindre trist i dag än i går ... och i förrgår ... och i... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards