Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Sigge Svamphund - 3 februari 2015 18:00

Avbrott i tråktillvaron, har haft massor att göra idag.

När jag gjorde morgontoalett så träffade jag Rottis Helga.

Klok hund hon Hlega för hon vill inte gå ut i fulvintervädret.

Gick hem en stund och trodde jag skulle ut och åka.

 

Jaha så var bra smitvägen till Siris kylskåp borta.

Den ska finnas nånstans bakom bergen.

 

Men titta där!

 

Schäfer Freja som jag inte har träffat på flera tusen år.

Fast hon var mest intresserad av mattes godisficka.

Så skulle jag fortsätta.

 

En gång i tiden så fanns det en känd spårväg i Malmköping.

Kan meddela att den numer är stulen och där den gick är det oframkomligt.

 

I skogen gick det att ta sej fram eftersom Schäfer Freja går där varje dag så det är lite upptrampat.

 

Passade på att städa också.

Ska inte ligga grenar och skräpa.

Skulle hem för enligt matte hade vi dåligt med tid.

 

Men jag hann i alla fall med att besöka en av mina affärer.

Både godis och bus med rosa elefabten.

Gick hem och hämtade saker, matte blängde på den inplogade lappmögeldrivan som ska föreställa min bil.

Åka buss skulle jag istället.

Bussen kom mycket försent på grund av hala och moddiga vägar.

Matte frågade chauffören om han stannade vid en viss hållplats.

Nä var ligger den var svaret.

Sen så stod vi upp i tre mil.

Resten av bussens passagerare såg till att varje person tog upp två platser och resa sej för en kvinna

och en oren hund det gör man inte.

 

Äntligen slut på den extremt jobbiga resan.

Matte valde att gå av tidigare eftersom chauffören påstod sej inte känna till rätt hållplats.

Bra då hann jag kolla av lite mer av stan.

 

Äntligen lunch för en utsvulten hund.

 

En massa köttbullar, pasta och vegetarisk pastasås passade mej alldeles ypperligt.

Fikade också och åt ett par kakor.

Sen skulle jag ut en sväng.

Gissa vart matte skulle?

 

Jo som vanligt Arlomattens tråkjobb.

På väg dit så konstaterade jag att basäsongen närmar sej.

I alla fall i obadade Eskilstunaån.

Fick inte bada där i dag heller.

Gick tillbaka till mattes mamma.

Nu väntade jobb, matte skulle till Bödeln och jag skulle passa mattes mamma.

Matte försvann och jag jobbade hårt med passningen.

Matte återkom och nu ska hon vara FÄRDIG igen, fast det tror hon inte på.

Sen mitten av september har det blivit 15 tortyromgångar hos den där Bödeln så det räcker sen länge.

Så var det dags att åka hem.

 

Nu var det ordning, bussen kom innan den skulle och det fanns gott om plats för alla.

Jag var en trött hund så jag sov hela vägen hem.

Ska faktiskt fortsätta att sova tror jag.

Men jag är mycket nöjd med en sån här trevlig upptagen dag, såna borde inträffa oftare.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards