Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 mars 2014

Av Sigge Svamphund - 6 mars 2014 18:08

Detta verkade först bli en sån där tråkdag.

Ingen skjuts nånstans, hemmaskogarna väntade.

 

Började med att träffa Schäfer Freja.

Skildes från henne och skulle fortsätta min ensamma tråkrunda.

 

Men titta där då.

Var bara ensam nån minut.

 

Siri var ute och rastade sin matte..

Har inte träffat Siri på flera hundra år så det var mycket trevligt..

Men hon skulle också åt ett annat håll.

 

Hann bara en liten bit så träffade jag den här underbart söta valpen.

Hon kommer att bli en mycket snygg tjej när hon blir stor.

Kändes väldigt bra med så mycket hundumgänge.

 

Gick till ett av alla mina spadiken.

Hade varit kallt i natt så jag var tvungen att döda onödiga isen innan spa.

Sen skulle jag jobba.

I morse såg matte att en av hennes svampkompisar hittat alldeles nyfödda Stenmurkelvalpar.

 

Här brukar de vara tidiga.

Inga födda men mycelet doftar mycket så nu dröjer det inte länge innan de första föds och jag kan börja

jobba som murkelhund.

Trevliga tider väntar.

 

Det utsökta gräset har i alla fall börjat växa.

Åt massor, det är ljuvligt gott.

 

Tog fram min dunk och ägnade en bra stund åt den.

Sällsynta solen visade sej till och med en kort stund.

 

Ser ni vilken alldeles underbar syn som mötte mej vid sjön!!!!!!!!

Onödiga isen är död, leve badsäsongen!!!!!!!!!!!!

Alltså bestämde jag mej för att gå och bada.

 

Men vad sjutton är detta?

Onödig is!!!!!!!!

Kunde döda den och känna sjövatten under tassarna men nåt bada blev det inte.

Gick till Pinnaffären och inventerade pinn och kotteförrådet.

Gick hem och slappade.

Så skulle jag ut igen och åka med min bil.

Pinnaffären hämtades för nu skulle det inventeras skog.

 

Det är tur att jag var med och kunde vara ledsagare eftersom Pinnaffäen hade tappat bort huvudet.

Lite besvärligt när huvudlösa människor irrar runt i skogarna.

Aha, ska vi spaa ihop?

Jag kan ge dej massor med lektioner i bra inpackningar.

Nä fick spaa ensam för det jagades mest underliga svampar.

 

Jag gjorde mitt bästa för att jobba som Bombhund, men det fanns inga såna nånstans i nån av

skogsbackarna som besöktes.

 

Men strunta i den där tickan 

Ser ni inte att jag placerat en sällsynt fin pinne på lågan?

Det är inte enkelt att vara hund och försöka hålla rätt på en huvudlös Pinnaffär och en virrig matte.

 

Jaha, slut på eftermiddagens nöjen.

Ute på vägen och dags att gå till bilen igen.

Åkte hem och har ägnat mej åt att slappa.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards